Hlavní obsah
Finance

5 důvodů, proč si společnost Disney ponechá Boba Igera až do roku 2026

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

Generální ředitel společnosti Disney dostane další dva roky na to, aby svou práci zvládl

Článek

Společnost Walt Disney (DIS) zdvojnásobuje podporu Boba Igera. Mediální gigant prodlužuje jeho smlouvu s generálním ředitelem do konce roku 2026, tedy necelých osm měsíců poté, co ho přivedl zpět na základě původní dvouleté smlouvy.

Dát Igerovi více času bylo nevyhnutelné. Už v prosinci jsem předpověděl, že bude prodloužen v roce 2023, a začátkem tohoto měsíce se začalo mluvit o tom, že bude prodloužen. Je to správné rozhodnutí, přestože se akcie společnosti Disney od oznámení jeho návratu do čela obchodují o 2 % níže. Pojďme se ponořit do některých důvodů, proč má nyní Iger smlouvu na vedení společnosti Disney na další tři a půl roku.

1. Náprava služby Disney+ může trvat delší dobu

Iger si jako svou první prioritu stanovil, aby změnil směr, kterým se u Disneyho ubírá streamování přímo ke spotřebitelům, což je segment, který ve fiskálním roce 2022 vykázal provozní ztrátu ve výši 4 miliard dolarů a v prvních šesti měsících fiskálního roku 2023 vykázal ztrátu téměř 1,5 miliardy dolarů. Snižuje náklady napříč celou společností Disney, ale spousta propouštění a roční úspory ve výši 5,5 miliardy dolarů jsou zaměřeny na to, aby byl segment streamingu do konce příštího roku ziskový.

Nebude to snadné, zejména vzhledem k nákladům na obsah, které jsou velkou součástí změny. Můžete přilákat více předplatitelů za vyšší ceny s menším množstvím obsahu? Vzhledem k tomu, že se růst na domácím trhu zastavil a v Indii se postupně propadá, už nejde o to, jak se dostat z červených čísel. I Disney+ musí dostat zelenou.

2. Je třeba oživit animaci

Elemental o uplynulém víkendu překonal hranici 100 milionů dolarů na domácích tržbách. Nejnovější animovaný film společnosti Disney se drží v těsném závěsu za loňským Světákem a pohodlně předčí Podivný svět. V mezinárodním měřítku již překročil 250 milionů dolarů na tržbách, ale není to takový hit, na jaký byli investoři společnosti Disney zvyklí při zdravé kadenci.

Společnost Disney se možná vrátí na vítěznou vlnu v listopadu, kdy se do kin dostane film Přání. Může to být dokonce největší hit studia od roku 2019 - laťka byla na této straně pandemie nízko - ale bude potřeba pár vítězů, aby dokázalo, že je za svým pálkařským propadem. To, že Iger zůstává u filmu, mu dává více času na to, aby dalo dohromady vítěznou sérii pro uměleckou formu, která před 100 lety postavila Disneyho na mapu.

3. Úspěch v plánování nástupnictví

Po špatně provedeném předání štafety v roce 2020, kdy Bob Chapek vystřídal Igera, se Disney musí ujistit, že příští generální ředitel rodinného zábavního gigantu vydrží. Odchod finanční ředitelky Christine McCarthyové minulý měsíc byl překvapením, a to především proto, že ji mnozí považovali za potenciální nástupkyni.

Pokud dáme Igerovi více času, zvýší se šance na nalezení schopného nového vedoucího. Igerovi to také dává více času na to, aby se ujistil, že rohová kancelář je co nejlépe připravena.

4. Disney World potřebuje „epickou“ reakci

Společnost Disney provozuje nejoblíbenější zábavní parky na světě, ale na jejím největším trhu se konkurence rozhoří. Společnost Comcast, která je mateřskou společností Universal Studios, usilovně buduje Epic Universe, zcela nový zábavní park, který se nachází jen kousek od resortu Universal Orlando a pár sjezdů z dálnice I-4 od Disney Worldu.

Epic Universe bude otevřen v roce 2025 a nabídne ambiciózní řadu vzrušujících atrakcí v bohatě tematizovaných zemích založených na ikonických duševních vlastnostech. Přiláká hosty na střední Floridu, ale tentokrát nebude středem zájmu rodinných dovolených Disney. Na to je třeba reagovat a dost možná to bude dlouho odkládaný pátý zábavní park v Domě myší. Poslední nevodní atrakce, kterou společnost Comcast otevřela - Islands of Adventure - debutovala 13 měsíců poté, co se odemkly turnikety poslední uzavřené atrakce Disney Worldu.

Dokáže společnost Disney dokončit nový park od nuly včas, aby do roku 2026 odčerpala návštěvníky z Epic Universe? Ne, ale může ho mít na místě. Mezitím se může postarat o to, aby se koncepty, které představil na výstavě pro fanoušky loni v létě, s výrazným rozšířením v Magic Kingdom a zásadní modernizací v Animal Kingdom, staly oficiálními a byly otevřeny v roce 2026, respektive 2025.

Iger nemohl odejít na konci roku 2024. Zopakoval by stejnou chybu, kterou udělal při svém posledním odchodu, když předal klíče Chapkovi jen několik týdnů předtím, než se jeho zábavní parky, výletní lodě a distribuce v kinech na několik měsíců uzavřely kvůli krizi COVID-19 . Odejít několik měsíců před otevřením Epic Universe by byla „epická“ chyba.

5. Je tu příliš mnoho nedokončených záležitostí

Některé z makroekonomických problémů, které nyní společnost Disney tíží, by měly být vyřešeny do konce příštího roku. Současná slabost reklamního trhu, stupňující se stávky zastavující hollywoodskou produkci a dokonce i obavy z recese by měly být slíznuty mnohem dříve, než Iger dosáhne svého dvouletého výročí v roli generálního ředitele bumerangu. Totéž se nedá říci o dalších výzvách.

Hraným filmům společnosti Disney se daří lépe než animovaným, ale stále to není taková továrna na hity jako v roce 2019, kdy dominovala místním multiplexům. Její divize mediálních sítí i nadále trpí pomalým krvácením z kabelového připojení. Nové výletní lodě jsou na cestě, takže Disney je náchylnější k dalšímu selhání v odvětví.

Je toho prostě příliš mnoho. Obrátit společnost Disney k lepšímu bude maraton, ne sprint. V této mediální burze je mnoho pohyblivých částí a všechny tyto části se právě teď nehýbou. Tohle nikdy nebude práce, která by se dala zvládnout hned za dva roky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz