Hlavní obsah

Dosáhly akcie společnosti Snowflake svého dna?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Unsplash.com

Společnost Snowflake stále roste tempem kolem 30 %, ale její ztráty také rostou

Článek

Navzdory prudkému růstu akcií technologických společností a společností zabývajících se umělou inteligencí v poslední době jde společnost Snowflake (SNOW), která se zabývá cloud computingem, proti proudu a zaznamenává prudký pokles cen akcií. Poté, co od začátku roku utrpěla společnost Snowflake 43% pokles hodnoty, výrazně zaostala za obecným tržním trendem, který demonstruje index Standard & Poor’s 500, jenž ve stejném časovém období zaznamenal 17% nárůst.

K této slabší výkonnosti přispělo několik překážek, jako například únik dat a změna na pozici generálního ředitele, což mezi investory vyvolalo velké obavy. Přesto se v poslední době, kdy společnost Snowflake dosáhla určité stability cen svých akcií, objevují otázky, zda akcie nedosáhly svého dna.

Dne 21. srpna společnost Snowflake oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, které skončilo v červenci. V tomto období společnost dosáhla tržeb v hodnotě 868,8 milionu USD, což představuje meziroční nárůst o 29 %. Navzdory zjevnému poklesu tempa růstu není natolik závažný, aby naznačoval zvýšený protivítr vyplývající z úniku dat, k němuž došlo v předchozích měsících.

Generální ředitel společnosti Snowflake, Sridhar Ramaswamy, v rozhovoru s Jimem Cramerem z televizní stanice CNBC bagatelizoval obavy související s únikem dat a přičítal tento problém přehnaným titulkům. Vyjádřil optimismus, že negativní publicita neovlivnila jejich hlavní obchodní operace ani vztahy se zákazníky.

Snížená trajektorie růstu však může být pro investory s růstovým přístupem znepokojující, a to i přes pozitivní stránku věci, že únik dat masivně nenarušil služby společnosti v oblasti ukládání dat. Naléhavější problém společnosti Snowflake může být spojen spíše s jejími čistými ztrátami než s tempem růstu.

Čistá ztráta společnosti Snowflake za poslední čtvrtletí se vyšplhala na 317,8 milionu USD, což představuje znepokojivý 40% nárůst oproti předchozí ztrátě 227,3 milionu USD zaznamenané ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Tento znepokojivý trend naznačuje, že atraktivní téměř třicetiprocentní tempo růstu nemusí stačit na zmírnění citelné finanční ztráty, která zatěžuje hospodářský výsledek společnosti.

Ramaswamy v rozhovoru na tento problém upozornil, přiznal propad růstu a jako hlavní řešení uvedl plány na zvýšení investic do inženýrství a prodeje. Druhý aspekt však vyvolává obavy a naznačuje, že náprava by mohla spočívat v najímání většího počtu obchodních zástupců a zintenzivnění výdajů na strategie podpory prodeje s cílem katalyzovat růst.

V současné době představují výdaje společnosti Snowflake na prodej a marketing 46 % jejích celkových příjmů a dalších 50 % spotřebuje výzkum a vývoj. Takto poměrně vysoké výdaje vzbuzují pochybnosti o schopnosti společnosti dosáhnout ziskovosti, zejména v souvislosti se zvyšováním výdajů na obchodní růst.

Navzdory opatrnému optimismu, který provází nedávné relativně stabilní tržby společnosti Snowflake, nelze tuto trajektorii považovat za jednoznačně pozitivní. Neustálé zhoršování tempa jejího růstu, potenciálně zhoršené blížící se recesí, by mohlo učinit vyhlídku na investici do společnosti Snowflake podstatně méně atraktivní. Tato nepříznivá situace by v kombinaci s jejich přetrvávajícím návykem na vysoké výdaje mohla v nadcházejících čtvrtletích zvětšit jejich ztráty.

Bez životaschopného potenciálu ziskovosti se investiční sázka na akcie společnosti Snowflake nezdá být prozíravá. Přestože je její ocenění v současné době snížené, společnost se stále obchoduje za vysoký dvanáctinásobek svých tržeb a přibližně desetinásobek své účetní hodnoty. Vzhledem k problémům, kterým společnost čelí, je velmi obtížné ospravedlnit tak výraznou prémii. Proto může být v tuto chvíli nejlepším přístupem k akciím společnosti Snowflake opatrnost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz