Hlavní obsah
Finance

Je příliš pozdě na nákup akcií Meta Platforms?

Foto: Unsplash.com

Akcie se již letos staly pro investory velkým vítězem, ale to by mohl být jen začátek

Článek

Akcie společnosti Meta Platforms (META) v roce 2023 zaznamenaly vzestup o zhruba 125 %, což je více než osminásobek růstu indexu S&P 500. To je v ostrém kontrastu s rokem 2022, kdy se akcie propadly o více než 64 %.

Letošní prudký vzestup přišel s návratem k růstu titána sociálních médií, který byl dále podpořen nadšením kolem umělé inteligence (AI).

To staví investory, kteří současnou rally na Meta Platforms vynechali, před hlavolam. Měli by nakupovat s očekáváním dalších zisků, nebo se akciím vyhnout kvůli jejich vysokému ocenění a přetrvávající nejistotě ohledně digitální reklamy? Podívejme se na to blíže.

Proč se Meta Platforms v loňském roce tolik propadla?

Ekonomické problémy, které charakterizovaly většinu roku 2022, byly pro společnost Meta Platforms největším protivětrem, protože reklamní technologie, které pohánějí její platformy sociálních médií, tvoří téměř všechny příjmy společnosti. Z historického hlediska jsou marketingové rozpočty v nejistých ekonomických časech mezi prvními, které jsou kráceny. Jako druhý největší zadavatel digitální reklamy na světě - ovládající 20 % trhu - je Meta na tento jev obzvláště citlivá.

Mnoho technologických akcií se v loňském roce propadlo, ale pokles výdajů na reklamu přinesl společnosti Meta Platforms dvě po sobě jdoucí čtvrtletí meziročního poklesu příjmů, což byl první (a druhý) takový pokles v historii společnosti. To přimělo investory k útěku. Až se však ekonomika zotaví - což se nevyhnutelně stane -, budou dolary za digitální reklamu opět volně proudit a akcie Meta Platforms se mohou dostat ještě výše.

Neberte mě za slovo. V roce 2021 společnost Meta Platforms zvýšila meziročně tržby o 37 % a zisk na akcii o 36 %. To jasně ilustruje, že na výkonnost společnosti Meta doléhá ekonomické klima - a i to pomine.

Co by mohlo vést k růstu akcií společnosti Meta?

Kromě možného oživení trhu s digitální reklamou má Meta Platforms i další katalyzátory, které by mohly poslat její akcie vzhůru.

Jedním z těchto faktorů je umělá inteligence. Ačkoli Meta není v pravém slova smyslu akciovou společností zabývající se umělou inteligencí, společnost tuto technologii již dlouho využívá ke zlepšení svých obchodních výsledků. Tyto pokročilé algoritmy pomáhají při přiřazování relevantního obsahu uživatelům a zároveň pomáhají cílit její reklamu.

Dalším novějším příkladem je reklamní nástroj Advantage+ společnosti s podporou umělé inteligence. V prvním čtvrtletí společnost Meta odhalila, že „efektivita monetizace Reels vzrostla oproti předchozímu čtvrtletí o více než 30 % na Instagramu a o více než 40 % na Facebooku. Denní příjmy z nákupních kampaní Advantage+ se za posledních šest měsíců zvýšily 7ד.

Zdá se, že to potvrzuje údaje, které společnost zveřejnila koncem loňského roku a které naznačují, že inzerenti využívající Advantage+ zaznamenali o 17 % nižší náklady na akvizici a o 32 % vyšší návratnost výdajů na reklamu.

Zatímco pro některé firmy může být umělá inteligence pouhým snem, společnost Meta využívá tuto technologii ke zvýšení svých příjmů z reklamy.

Jak nyní přistupovat k akciím Meta

V současné době se Meta prodává za 14násobek zisku za posledních 12 měsíců a zhruba 3násobek tržeb, takže akcie nejsou tak výhodnou koupí jako na konci loňského roku. Vzhledem k tomuto poněkud vysokému ocenění by se hodnotoví investoři mohli rozhodnout, že se na společnost Meta vykašlou. Já však s úctou tvrdím, že je to docela férová cena za společnost, od které se očekává dvouciferný růst tržeb a zisku na akcii od nynějška až do konce roku 2024.

Jak jsem již uvedl výše, společnost Meta Platforms se může těšit nejen na oživení reklamního trhu, ale také na potenciál umělé inteligence, který jí umožní posílit její reklamní byznys. I s ohledem na potenciální mírnou volatilitu a nejistotu v ekonomice bude dnešní nákup akcií Meta Platforms za pět let vypadat jako geniální tah - zejména vzhledem k solidním dlouhodobým vyhlídkám společnosti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz