Hlavní obsah

Každý investor do SoFi by měl sledovat právě toto číslo

Foto: Shutterstock

Proč se dnes vyplatí sledovat SoFi Technologies?

Článek

Společnost SoFi Technologies (SOFI) prochází obdobím silného růstu a její výsledky za první čtvrtletí roku 2024 potvrzují, že jde o jednoho z nejdynamičtěji se rozvíjejících hráčů na americkém finančním trhu. V tomto období přibylo do jejího ekosystému 800 000 nových členů, což je pro firmu rekord za jediné čtvrtletí. Počet členů tak dosáhl téměř 11 milionů a firma si upevnila svou pozici mezi inovativními digitálními bankami nové generace.

Nejde však jen o kvantitativní růst. SoFi zaznamenala v roce 2024 svůj první plně ziskový rok, což je významný milník v její transformaci z fintech startupu na ziskovou finanční instituci. Očekávání trhu navíc naznačují, že zisky společnosti by měly v dalších letech výrazně růst, a to nejen díky klasickým produktům, jako jsou studentské půjčky, ale především díky rozšíření do oblastí jako jsou hypotéky či poskytování úvěrových řešení třetím stranám.

Jedna oblast s obrovským nevyužitým potenciálem

Přestože firma roste a ziskově se stabilizuje, existuje jedna metrika, která zůstává pozoruhodně nízká a která by v budoucnu mohla hrát klíčovou roli pro hodnotu akcií. Tou metrikou je počet produktů na jednoho zákazníka.

Na konci prvního čtvrtletí roku 2024 mělo SoFi 10,92 milionu členů a celkem 15,92 milionu finančních produktů. To odpovídá průměru 1,46 produktu na zákazníka. Jinými slovy – typický klient má u SoFi pouze jeden produkt. Přitom podle údajů společnosti Accenture má běžný klient u své primární banky více než tři produkty. Tento rozdíl poukazuje na prostor, který SoFi zatím nedokázala naplno využít.

Částečné vysvětlení nabízí současná fáze vývoje společnosti. SoFi stále buduje svůj bankovní ekosystém a některé běžné produkty, jako jsou například termínované vklady nebo autoúvěry, zatím nejsou v nabídce. Tento vývoj ale zároveň naznačuje, že firma má ještě široký prostor k růstu, pokud dokáže nabídku rozšířit a motivovat klienty k větší loajalitě.

Křížový prodej jako motor dlouhodobého růstu

Právě křížový prodej (tzv. cross-selling) produktů by mohl být tím klíčovým faktorem, který určí, zda SoFi překročí současné limity a stane se hlavní finanční institucí pro své zákazníky. Nejde totiž jen o to přivádět nové uživatele – důležitější bude přimět současné členy, aby SoFi vnímali jako svého hlavního poskytovatele finančních služeb.

Pokud by se společnosti podařilo dosáhnout úrovně průměrných tří produktů na zákazníka, jak je běžné u tradičních bank, násobně by to zvýšilo výnosový potenciál a posílilo zákaznickou retenci. To by se bezpochyby odrazilo i na tržbách, ziskovosti a v konečném důsledku i na hodnotě akcií SoFi.

Jelikož má SoFi přístup ke kompletní infrastruktuře včetně vlastní bankovní licence, může nabídnout širokou paletu produktů bez závislosti na třetích stranách. Tato vertikální integrace dává společnosti konkurenční výhodu v efektivitě a škálovatelnosti, pokud se rozhodne více zacílit na prohloubení vztahu se stávajícími klienty.

Proč sledovat tento ukazatel i nadále

Z pohledu investora je metrika produktů na jednoho zákazníka indikátorem nejen aktuální výkonnosti firmy, ale především jejího dlouhodobého růstového potenciálu. Zatímco tempo růstu nových členů se časem může zpomalit, zvyšování průměrného počtu využívaných produktů umožňuje navyšovat výnosy i bez nutnosti expanze zákaznické základny.

Aktuální poměr 1,46 produktu na člena může být považován za výchozí bod, nikoliv za konečný stav. Pokud SoFi rozšíří nabídku o další běžné finanční nástroje a zároveň posílí marketingovou strategii zaměřenou na retenci a cross-selling, může právě tato oblast v budoucnu představovat největší katalyzátor růstu.

Akcie SoFi aktuálně těží ze silných výsledků, rekordního nárůstu členů a ziskovosti. Ale právě schopnost přeměnit uživatele v loajální, více-produktové klienty bude v nadcházejících letech tím, co odliší SoFi od běžných digitálních bank. Sledování tohoto čísla tedy může investorům napovědět víc než jakýkoli krátkodobý cenový pohyb akcií.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz