Článek
Wall Street má akcie tržních platforem ráda z mnoha důvodů. Na rozdíl od vertikálně integrovaných gigantů elektronického obchodu, jako je Walmart, kteří musí udržovat rozsáhlé distribuční sítě, zásoby a logistické složky, nesou tyto podniky nižší rizika a jejich provoz vyžaduje mnohem méně kapitálu.
Společnosti jako Etsy (ETSY) a Shopify (SHOP) mohou být také velmi ziskové, jakmile dosáhnou určitého rozsahu. Poplatky na tržištích se mohou v průběhu času zvyšovat, například s tím, jak roste jejich portfolio služeb pro prodejce.
Která z těchto dvou akcií se však nyní jeví jako výhodnější? Pojďme se do toho ponořit.
Důvody, proč si koupit Etsy
Společnost Etsy je spíše okrajovým hráčem v odvětví elektronického obchodování, ale existuje několik dobrých důvodů, proč se jí akcie líbí. Společnost se nedávno po dvou čtvrtletích poklesů, které byly důsledkem růstové kocoviny po pandemických nárůstech, vrátila k růstu důležitého ukazatele aktivních kupujících. Tato stabilizace by mohla být předehrou k budoucímu zrychlování růstu objemu, to vše podpořené záplavou nových produktů a novými marketingovými výdaji do roku 2024. „Věříme, že Etsy může být relevantnější, častěji a pro miliony dalších kupujících po celém světě,“ řekl počátkem května generální ředitel Josh Silverman.
Na rozdíl od společnosti Shopify je Etsy trvale zisková, s výjimkou 3. čtvrtletí 2022, kdy společnost zaznamenala snížení hodnoty akvizic Depop a Elo7 o 1,0 miliardy dolarů. Vedení v loňském roce zavedlo zvýšení transakčních poplatků pro prodejce, a pokud se objemové trendy v příštích několika čtvrtletích skutečně zlepší, provozní marže má dobrou šanci vyšplhat se zpět k maximům, která akcionáři viděli během pandemie ve výši zhruba 25 % tržeb. Koneckonců eBay se dnes těší provozní marži nad 22 %.
Důvody, proč si koupit Shopify
Společnost Shopify osloví investory, kteří dávají přednost jasnější cestě k růstu. Společnost má již nyní přední postavení v oblasti elektronického obchodování, neboť v USA zpracovává zhruba 10 % online transakcí. V prvním čtvrtletí vzrostly tržby o solidních 27 % (oproti 11% nárůstu společnosti Etsy). Společnost Shopify je také dále na cestě rozšiřování služeb své platformy a úspěšné budování tohoto portfolia vedlo k tomu, že stále více obchodníků zvyšuje své roční výdajové závazky.
Ano, společnost je nyní ve ztrátě, ale generuje volný peněžní tok a nedávno opustila nákladnou logistiku. Investoři se proto těší, že Shopify v příštích několika čtvrtletích přejde k udržitelné ziskovosti.
Výhled do budoucna
Obě společnosti mají v srpnu oznámit výsledky za druhé čtvrtletí. Před těmito oznámeními se však Etsy jeví jako atraktivnější hodnota. Akcie můžete vlastnit za méně než pětinásobek tržeb, což je téměř nejnižší úroveň za posledních pět let. Nadšení kolem strategického obratu společnosti Shopify naproti tomu pomohlo zvýšit její ocenění na téměř 15násobek tržeb, což investorům ponechává jen malý prostor pro chybu. Společnost si nemůže dovolit žádné zádrhele, pokud chce navázat na 90% růst akcií v tomto roce.
Obě tyto růstové akcie budou pravděpodobně dlouhodobě solidním přírůstkem do vašeho portfolia, protože spotřebitelské nákupy se stále více přesouvají do digitálních a hybridních prodejních kanálů. Peněžní výnosy budou u těchto podniků s malým objemem aktiv obzvláště vysoké, stejně jako je tomu u eBay. Pokud však dnes hledáte hlubší hodnotu, zvažte raději akcie Etsy než Shopify.