Hlavní obsah
Finance

Metaverse je stále známější a tahle společnost toho rozhodně využije

Foto: Unsplash.com

Průměrná 12měsíční cílová cena společnosti Matterport na Wall Street je více než dvojnásobná než její současná cena.

Článek

Výzkumná a poradenská společnost Gartner se domnívá, že technologie prochází „hype cyklem“ s pěti fázemi. Průlomová technologie vyvolá zájem, pak masivní hype vede k přehnaným očekáváním, která nakonec dosáhnou vrcholu. Pak nastává „období rozčarování“, kdy zájem opadá.

Poté následuje „osvícený svah“, na kterém se technologie prosazuje. Nakonec se technologie rozběhne ve velkém a získá široké přijetí na trhu.

Zdá se, že se nacházíme ve fázi „rozčarování“ z metaverze. Po počátečním nárůstu zájmu investorů úroveň nadšení poklesla. Pokud se však naplní hype cyklus společnosti Gartner, měly by se vyhlídky společností, které jsou připraveny stát se lídry v oblasti metaverza, zlepšit.

K tomu by mohlo dojít poměrně brzy. Zde je akcie, která by se mohla zdvojnásobit v roce 2023.

Společnost Matterport (MTTR) na sebe před několika lety upoutala pozornost tím, že vstoupila na burzu prostřednictvím fúze se společností Gores Holdings VI, která se zabývá akvizicemi pro zvláštní účely (SPAC). Začalo to razantně, protože akcie se do konce listopadu 2021 ztrojnásobily.

Brzy se však dostavilo rozčarování a Matterport (MTTR) se nyní nezdá být nezastavitelný. Akcie se za posledních 12 měsíců propadly jako cihla - o více než 90 % níže než její historické maximum.

Obchodní činnost společnosti Matterport však zůstává silná. Společnost je lídrem v oblasti vytváření digitálních dvojčat budov a fyzických prostor. Spravuje 8,7 milionu prostor, což je zhruba stokrát více než zbytek trhu dohromady.

Globální poradenská společnost McKinsey se domnívá, že digitální dvojčata jsou „základem podnikového metaversa“. Tento podnikový metaverse umožňuje společnostem simulovat jejich fyzický provoz, aby mohly navrhovat nové produkty a pomáhat přijímat lepší rozhodnutí. McKinsey dokonce předpokládá, že podnikové metaverze by mohly mít stejně velký dopad jako více medializované spotřebitelské metaverze.

Jak by se mohl Matterport zdvojnásobit

Společnost Refinitiv oslovila sedm analytiků, kteří se zabývají akciemi společnosti, a průměrná cílová cena pro Matterport představovala potenciál růstu o téměř 130 %. Je pravda, že na Wall Street panují určité neshody. Čtyři z analytiků považují Matterport za nákupní, zatímco tři doporučují akcie držet.

Jak by se mohl Matterport v příštích 12 měsících zdvojnásobit? Poskytování služeb pro vytváření digitálních dvojčat fyzických prostor zákazníků je důležitou součástí cesty k úspěchu. Příjmy společnosti ze služeb se ve třetím čtvrtletí roku 2022 meziročně více než ztrojnásobily na 10 milionů dolarů.

Předplatné však představuje ještě větší příležitost. Matterport má v současnosti přibližně 657 000 předplatitelů ve 177 zemích. Patří mezi ně 23 % společností ze seznamu Fortune 100. Příjmy z předplatného ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 21 % na téměř 19 milionů dolarů.

Matterport by mohl výrazně zvýšit své příjmy z předplatného tím, že by se z více předplatitelů stali platící zákazníci. Více než 93 % všech předplatitelů společnosti nyní nic neplatí.

Nejjednodušší cestou ke zdvojnásobení akcií je však pravděpodobně získání dalšího podílu na trhu. Z odhadovaných 20 miliard fyzických prostor na světě je digitálně zachyceno méně než 0,1 %.

Co by mohlo stát v cestě

Pokud se celkový trh bude i nadále potácet, může být pro Matterport obtížné tento rok zdvojnásobit. Je nepravděpodobné, že by se investoři v takovém prostředí hromadně vraceli k růstovým akciím.

S tím souvisí i potenciální recese, která by mohla akcie společnosti Matterport brzdit. Zejména větší společnosti by mohly v případě výrazného hospodářského poklesu pomaleji rozjíždět své projekty digitálních dvojčat.

Stále je však docela dobře možné, že v roce 2023 by mohl přijít býčí trh. V takovém případě bude Matterport pravděpodobně jednou z akcií metaverza, kterou chcete vlastnit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz