Hlavní obsah
Finance

Predikce: Tato AI akcie bude mít do roku 2030 hodnotu 4 bilionů dolarů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash

Akcie Amazonu by mohly do konce desetiletí vzrůst o více než 200 %

Článek

Tržní kapitalizace společnosti Amazon (AMZN) v současné době činí 1,3 bilionu dolarů, což z ní činí jednu z pouhých šesti veřejných společností s hodnotou vyšší než 1 bilion dolarů. Společnost má však silnou pozici v několika rostoucích odvětvích, která by mohla do roku 2030 zvýšit její hodnotu na 4 biliony dolarů. To znamená, že akcionáři by mohli do konce desetiletí dosáhnout celkového výnosu více než 200 %.

Investoři by měli vědět následující.

Investiční teze pro Amazon

Společnost Amazon překročila své maloobchodní kořeny a začala se věnovat digitální reklamě, cloud computingu a softwaru umělé inteligence. Investiční teze se soustředí na silné zastoupení na těchto rychle rostoucích trzích.

Elektronické obchodování: Amazon provozuje nejoblíbenější online tržiště na světě. Navštěvuje ho zhruba čtyřikrát více návštěvníků než jeho nejbližšího konkurenta a podle společnosti eMarketer dosáhne jeho podíl na trhu v Severní Americe a západní Evropě v letošním roce 38,7 %, zatímco loni to bylo 38,2 %. Tento úspěch je výsledkem obrovské autority značky. Značka Amazon je synonymem pro elektronický obchod. Naznačuje však také silný síťový efekt. Obchodníci mají tendenci přiklánět se k nejoblíbenějšímu tržišti, a tím posilují jeho popularitu u spotřebitelů.

Amazon roztočil setrvačník, který pohání jeho podnikání, díky službám plnění pro prodejce a rychlé přepravě pro kupující. Tyto služby s přidanou hodnotou činí jeho tržiště ještě atraktivnějším. Vzhledem k tomu se podle společnosti Ameco Research očekává, že maloobchodní tržby z elektronického obchodování porostou do roku 2030 o 13,6 % ročně, a společnost Amazon bude z tohoto protivětru nepochybně těžit.

Digitální reklama: Podle společnosti eMarketer se očekává, že Amazon letos překoná Alibabu a stane se třetí největší reklamní společností na světě. Tento úspěch pramení z jeho prosperujícího maloobchodního podnikání. Tržiště Amazon navštěvují denně miliony spotřebitelů a tito návštěvníci generují obrovské množství dat o nakupujících. Kombinace vysoce navštěvovaného tržiště a velkého množství dat dělá ze společnosti Amazon ideálního reklamního partnera.

Do budoucna by digitální reklama měla být pro Amazon klíčovým faktorem růstu. Podle společnosti Grand View Research se očekává, že výdaje na reklamní technologie porostou do roku 2030 o 13,7 % ročně.

Cloud computing: Poradenská společnost Gartner již 12 let po sobě uznává Amazon Web Services (AWS) jako lídra v oblasti cloudové infrastruktury a platformových služeb (CIPS). Nejnovější zpráva uvádí, že AWS má stále největší rozsah a hloubku schopností CIPS ze všech poskytovatelů a má dvakrát větší podíl na trhu než jeho nejbližší konkurent, Microsoft Azure. To dává společnosti AWS dobrou pozici, protože podle společnosti Grand View Research se očekává, že výdaje na cloudové služby porostou do roku 2030 tempem 14,1 % ročně.

Umělá inteligence: Amazon má nejkomplexnější sadu služeb umělé inteligence a strojového učení na trhu. Společnost Gartner totiž právě letos uznala AWS jako lídra v oblasti cloudových služeb pro vývojáře AI. Krátce po zveřejnění této zprávy však společnost AWS uvedla na trh dva produkty, které slibují posílit její silnou pozici na trhu a vytvořit nové zdroje příjmů kolem generativní AI, technologie, kterou zpopularizovaly ChatGPT a AutoGPT.

Proč by Amazon mohl mít do roku 2030 hodnotu 4 biliony dolarů

Jak již bylo zmíněno, tržní kapitalizace společnosti Amazon v současnosti činí 1,3 bilionu dolarů a akcie se obchodují za 2,6násobek tržeb, což je méně než pětiletý průměr 3,6násobku tržeb. Na základě odhadů růstu uvedených v předchozí části má společnost potenciál zvyšovat tržby o 14 % ročně až do konce desetiletí tím, že bude držet krok s širokým růstem jednotlivých trhů. Tento odhad odpovídá předpokládanému tempu růstu v oblasti elektronického obchodování, cloud computingu a digitální reklamy a vypadá konzervativně ve srovnání s 22% ročním růstem tržeb, který Amazon vykázal v posledních pěti letech.

Pokud by jeho nejvyšší obrat skutečně rostl o 14 % ročně až do konce desetiletí, společnost Amazon by v roce 2030 dosáhla příjmů ve výši 1,4 bilionu dolarů. To znamená, že jeho tržní kapitalizace by dosáhla 4 bilionů dolarů za předpokladu, že by se jeho násobek ceny k tržbám zvýšil na 2,8násobek tržeb. To se v kontextu jeho průměrného ocenění za posledních pět let zdá být zcela reálné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz