Hlavní obsah

Tajná zbraň Amazonu v hodnotě 51 miliard dolarů

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Shutterstock

Všichni se soustředí na umělou inteligenci a cloud computing, ale nejrychlejší růst společnosti je způsoben něčím úplně jiným

Článek

Společnost Amazon (AMZN) se za posledních třicet let od svého založení pevně etablovala jako jedna z nejvýznamnějších a nejuznávanějších světových korporací. Finanční společnost IG Group ji registruje mezi třemi nejuznávanějšími podniky na světě. Kromě toho byla korporace nedávno prestižním mezinárodním časopisem již poosmé za sebou vyhlášena jednou z nejobdivovanějších společností na světě.

Společnost Amazon se z internetového prodejce, který je okamžitě rozpoznatelný podle své ochranné známky v podobě „smajlíků“, stala globální velmocí. Díky diverzifikaci a inovacím je nyní společnost významným hráčem v mnoha odvětvích, jako je cloud computing, osobní elektronika, streamování videa a hudby a nejnověji také umělá inteligence. Výrazná diverzifikace společnosti Amazon do těchto rychle rostoucích oblastí zvýšila nadšení investorů, zejména s ohledem na potenciální vyhlídky, které představují umělá inteligence a cloud computing – typická dojná kráva společnosti Amazon.

Přesto může investory zaujmout, že se jako nejrychleji rostoucí segment podniku Amazon ukazuje jiné odvětví. Stejná rozmanitost, která Amazon vynáší do popředí, je také tím, co dláždí cestu k rychlému a trvalému růstu v různých odvětvích společnosti.

Během uplynulých 12 měsíců zaznamenala společnost Amazon v oblasti elektronického obchodování růst ve výši přibližně 7 %, a to navzdory inflaci, volatilitě trhu a změnám v nákupních trendech a preferencích spotřebitelů. Amazon Web Services (AWS) představuje službu cloudové infrastruktury společnosti, což je odvětví, které pocítilo dopady nedávného snížení výdajů, ale přesto se mu za poslední rok podařilo dosáhnout 15% růstu.

Pozoruhodné je, že nejrychleji rostoucím segmentem společnosti Amazon byl v uplynulém roce segment digitální reklamy, který se může pochlubit 24% růstem, který předčil všechna ostatní obchodní odvětví. I s výrazným dosažením příjmů ve výši 51 miliard dolarů během posledních čtyř čtvrtletí vykazuje tento segment obrovský potenciál pro další expanzi.

Mistrovství společnosti Amazon spočívá ve využití její silné stránky – nesmírně úspěšné platformy elektronického obchodu. Tato platforma je vynikajícím odrazovým můstkem pro online reklamu a může se pochlubit vysoce hodnotnými digitálními „nemovitostmi“. V databázi Amazonu je uloženo velké množství informací o nákupních zvyklostech zákazníků. Přístup ke strukturovaným datům umožňuje společnosti Amazon maximálně využít „sponzorované“ výpisy na svých webových stránkách. Díky pokročilým algoritmům se strategicky umístěná reklama na produkty dostane k potenciálním zákazníkům, kteří vykazují značnou pravděpodobnost nákupu.

Další doplňky reklamního prostředí Amazonu byly představeny na začátku tohoto roku, kdy se filmy i televizní pořady na Amazon Prime Video začaly automaticky zobrazovat všem divákům. Alternativa pro odhlášení je k dispozici za příplatek 2,99 USD měsíčně. Předpokládá se, že jen tato iniciativa přinese v letošním roce dodatečné příjmy z reklamy ve výši 5,2 miliardy dolarů. Kromě toho Amazon při prezentaci živých sportovních přenosů, včetně fotbalové ligy NFL, používá výchozí reklamu, což pro společnost představuje další příležitost ke zvýšení příjmů. K příjmům z reklamy přispívají také reklamní plochy na Twitchi (platforma společnosti Amazon pro streamování videoher), Internet Movie Database (IMDb) (její katalog filmových a televizních informací) a několik dalších zařízení společnosti Amazon.

Vzhledem k různorodým vlastnostem společnosti Amazon není stálá expanze příjmů z reklamy nijak překvapivá. Vzhledem k tomu, že společnost integruje do svých platforem generativní technologii umělé inteligence, očekává se, že reklamní dosah společnosti Amazon dále poroste. Organizace nyní poskytuje podnikům sadu nástrojů poháněných umělou inteligencí, které umožňují vytvářet cílenější a relevantnější reklamu. Patří sem generátor obrázků pro tvorbu reklamy a nástroj, který pomáhá psát efektivnější popisy produktů.

Významné je, že Amazon se stal třetím největším zadavatelem digitální reklamy na světě – v tomto odvětví je velmocí, kterou předstihly pouze společnosti Google a Meta Platforms ze skupiny Alphabet. Zajímavé je, že navzdory této neuvěřitelné příležitosti k růstu zůstávají akcie Amazonu překvapivě cenově dostupné, jejich hodnota činí pouze trojnásobek tržeb, což představuje potenciálně zajímavou investiční příležitost.

Dynamická strategie diverzifikace společnosti Amazon tedy významně přispívá k její růstové trajektorii napříč několika segmenty jejího podnikání. Její dosud nejúspěšnější přístup se projevuje v systematickém rozšiřování sektoru digitální reklamy. Tento úspěch obrátil pozornost na další diverzifikovaná odvětví společnosti Amazon, která vykazují slibnou dynamiku a potenciál pro budoucí růst.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz