Článek
Sázka na široký sekulární sektor může být užitečnou investiční strategií, která vám pomůže dosáhnout vysokých výnosů. A tyto trendy není těžké identifikovat, protože vás pravděpodobně ovlivňují denně.
Jednou z takových oblastí je streamování, jehož průkopníkem je Netflix, který zahájil éru „odpojování“ domácností od kabelové televize. V současné době existuje mnoho firem, které bojují o omezenou pozornost diváků.
Naštěstí pro investory není nutné vybírat jediného vítěze v odvětví streamingu. To proto, že je snadné zaujmout košový přístup a vlastnit všechny hlavní hráče v této oblasti. Podívejme se na to blíže.
Sázka na obsahové společnosti
Jak jsem již zmínil, Netflix se zasloužil o vznik dnes známého odvětví streamování. Svou streamovací službu poprvé spustil v USA v roce 2007 a nyní je dostupná ve více než 190 zemích světa. K 31. březnu měl Netflix 233 milionů předplatitelů. Díky své výhodě prvního hráče na trhu a nyní obrovskému rozsahu se očekává, že společnost v roce 2023 vygeneruje volný peněžní tok ve výši 3,5 miliardy dolarů, zatímco loni to bylo 1,6 miliardy dolarů. Tento typ příznivé finanční pozice je v odvětví streamingu ojedinělý.
Další akcií, na kterou se můžete podívat, je Walt Disney. Zatímco Hulu existuje již více než deset let, vlajková loď společnosti, služba Disney+, byla spuštěna až v listopadu 2019, tedy zhruba 12 let po zahájení streamování Netflixem. Růst společnosti Disney je však ohromující, neboť napříč svými třemi službami (Disney+, Hulu a ESPN+) čítá 231 milionů předplatitelů (k 1. dubnu). Díky jeho neuvěřitelnému duševnímu vlastnictví si lze jen těžko představit scénář, kdy by Walt Disney nebyl v oblasti streamování dlouhodobě silou, se kterou je třeba počítat.
Kromě dvou gigantů, Netflixu a Walt Disney, se investoři mohou zaměřit i na menší konkurenty. Společnost Warner Bros Discovery se svou nově spuštěnou službou Max (která nahrazuje HBO Max) nashromáždila 97,6 milionu předplatitelů. Je tu také společnost Comcast, která vlastní Peacock.
Sázka na streamovací platformy
Pak jsou tu streamovací platformy, které vytvářejí prostředí, jež spojuje diváky s jejich oblíbeným obsahem na jednom místě. A inzerenti mohou na tyto diváky cílit v prostředí propojené televize.
Společnost Roku má vedoucí podíl na trhu chytrých televizorů v USA, Kanadě a Mexiku a je špičkovou streamovací platformou se 72 miliony aktivních účtů, které během prvních tří měsíců letošního roku streamovaly 25 miliard hodin obsahu.
Kromě Roku si investoři mohou vybrat několik nejlepších akcií FAANG, aby se důkladněji seznámili s odvětvím streamování. Vezměme například Alphabet. Nejenže má Chromecast, který přímo konkuruje Roku, ale vlastní také YouTube, nejpopulárnější službu video zábavy, která v USA ovládá více času denně stráveného sledováním televize než Netflix.
Svého bojovníka má v ringu také Amazon. Tento gigant v oblasti elektronického obchodu a cloud computingu prodává zařízení Fire TV Sticks, která lze připojit k televizorům a umožnit na nich sledování streamovaného obsahu. Populární předplatitelská služba Amazon Prime, která má v USA 153 milionů členů, navíc nabízí video na vyžádání. Počátkem roku 2022 Amazon koupil společnost MGM, což posílí jeho obsahové možnosti.
Nesmíme zapomenout na Apple. Stejně jako Alphabet a Amazon má i výrobce iPhonů připojené televizní zařízení Apple TV. Má také streamovací službu Apple TV+. Společnost se velmi snaží získat práva na živé vysílání sportovních přenosů a uzavřela smlouvy s Major League Soccer a Major League Baseball.
Více způsobů, jak získat expozici
Jak vidíte, existuje mnoho různých způsobů, jak se dostat do kontaktu s růstem streamované zábavy. Investoři, kteří nemají čas nebo potřebné dovednosti, aby se snažili analyzovat, které z těchto podniků budou dlouhodobě vítězné, mohou místo toho zvážit nákup všech těchto akcií do svých portfolií.