Hlavní obsah

Genocida romského etnika ze strany věznice Horní Slavkov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Michal Lesenský

Bolest se vrací.

Článek

Mé jméno je Michal Lesenský a byl jsem ve vězení před deseti lety v Horním Slavkově. Přemýšlím jestli napsat tento článek protože jsem si jistý, že vedení věznice Horní Slavkov si mě namaže na chleba. Ve věznici Horní Slavkov jsou převážně Romové a z mého pohledu je to koncentrační tábor. Mé vzpomínky jsou bolavé, plné slz. Věznice Horní Slavkov má jakoby tři paneláky a,b,c. Panelák c je vip tam se vězni nají, ale a,b hladoví, a tam jsou převážně Romové. Já byl na áčku a ke snídani jeden jogurt, často prošlej, ale když máš hlad, tak to tak neřešíš, ještě jsme museli chodit na jídlo půl kilometru do jídelny a tam nám nandali něco jako k jídlu, ale zase, i když to bylo nejedlý, tak jsi to zblajznul, ale bylo toho fakt málo. Lékařská péče není žádná, sehnat brufen je vrchol medicíny ve věznici, zubařská péče je tragédie, lidi řvali bolestí, není to náhodou tím, že do vězení se dávají prošlé injekce proti bolesti? Většina Romů je bez příjmu, nemůžou si koupit ani toaletní papír, věznice dává jeden měsíčně což je hrůza. Sprchování dvakrát týdně, za mě to bylo jednou je zrůdný, protože na to má třeba sto dvacet lidí dvě hodiny, ale hlavně ta voda tam třeba někdy netekla. Já jsem se tam zhroutil, byl jsem slabej kus a celkově ve vězenské hierarchii jsem byl nejníž, poté jsem byl přeřazen do věznice na oddíl spo Jiřice a tam to byl jinej svět. Teplá sprcha každý den, každý den jsme měli hodiny s odborníkama, měli jsme hodiny českého jazyka, zeměpisu, dějepisu a dalších předmětů, na oddíle jsme měli pračku, kuchynku, ložnice maximálně po třech ale nikdy tam nebyl žádný Rom. Trest odnětí svobody ale, mám pocit, není, že vězni budou ve věznici Horní Slavkov hladovět, trest odnětí svobody není, že Romové budou umístěni do jedné věznice na oddílech po sto lidech v hrůzostrašných podmínkách, zamčou se zámky a otevřou se třikrát denně, abys šel půl kilometru pro prošlej jogurt. Trest odnětí svobody není, že se můžeš osprchovat dvakrát týdně, pokud teče teplá voda. A proto používám slovo silné, ale genocida. Genocida (latinsky genocidium) je zločin proti lidskosti definovaný mezinárodním trestním právem jako „úmyslné a systematické zničení, celé nebo části, etnické, rasové, náboženské nebo národnostní skupiny“. Byli tam lidé kteří měli problém s psaním. Tohle je zrůdnost České republiky která páchá nenásilnou genocidu na romském etniku už od dětství tím, že je automaticky dává do nějakých zvláštních škol, proč nejsou romské děti v normálních základních školách, proč, kdo rozhoduje o tom že šestileté romské dítě se dá automaticky do zvláštní školy. Jako děti jsme si spolu hráli na pískovišti a stavěli bábovičky a potom někdo příjde a řekne romskému dítěti tady už si hrát nemůžeš. Jak to asi na to romské dítě působí, jak na něho působí názory osy zla Václav Klaus, Václav Klaus ml, Tomio Okamura, Miloš Zeman, Jindřich Rajchl, až zmizí tihle lidé z veřejného prostoru kde šíří zlo které mě děsí, až zmizí poptávka po těchto lidech, potom spolu budeme zase stavět společně na pískovišti bábovičky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz