Hlavní obsah
Názory a úvahy

Brzký zákaz amalgámových plomb zdarma? To abych si vzal na zuby hypotéku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Americký úsměv si jen tak někdo dovolit nemůže

7. 3. 2024 jsem si tady na Seznamu přečetl zprávu o zákazu amalgámových plomb, který v Česku začne platit od poloviny roku 2026. A to nám Unie ještě dala krátkou výjimku.

Článek

Protože jde o jedinou plně hrazenou alternativu ze zdravotního pojištění pro dospělé, znamená to nejspíš, že si již brzy začneme platit za všechny plomby, a já se na to konto asi stanu zcela bezzubým.

Už dnes, když jde člověk k zubaři, aby si na to vzal půjčku od Providentu. A to je ještě ta lepší varianta. Dost lidí totiž žádného zubaře nemá. Stačí se přestěhovat někam dál do malého města a jste nahraní, v novém bydlišti vás nikdo nepřijme. Zubaři nejsou a v dohledné době nebudou. Takže to lepíte, jak se dá, a zuby se vám kazí a kazí, až vám je někde na pohotovosti, kam dorazíte s oteklou pusou, musejí postupně vytrhnout. Jako bonus se na vás dívají s despektem, jak jste to mohli nechat zajít tak daleko.

Jak? Docela jednoduše. I v případě, že zubaře máte, bývá u některých doktorů mezi jednotlivými výkony tak dlouhá čekací doba, že to chrupu rozhodně neprospívá. Jeden dentista mi například v rozmezí tak dlouhé doby čistil kanálky, až mi zub úplně odešel a musel ven. Tomu doktorovi jsem pak říkal Viktor Čistič. Pokud potřebujete větší opravu chrupu, máte do důchodu vystaráno. A za ty peníze, které uvalíte, byste si za totáče koupili vilu.

Nedávno jsem si chtěl na jedné soukromé zubní klinice v Olomouci nechat udělat pouze dva implantáty a předběžně mi to spočítali na 65-90 tisíc korun. Děkuji, nechci. To si radši koupím za 5 tisíc dobrý mixér a přejdu na kašovitou stravu. Estetické hledisko už neřeším, beztak jsem dávno sezóně. Ke všemu mi ještě na té klinice řekli, že ty implantáty se ani nemusí uchytit. Že je jako dáseň nepřijme a mám smůlu. Takže by se klidně mohlo stát, že bych zaplatil skoro sto tisíc za zbytečnou práci a několik dosti nepříjemných sezení v zubařském křesle. Tohoto zajíce v pytli jsem nakonec odmítl, ale stejně jsem vyklopil alespoň 1500 Kč za jakýsi speciální rentgen.

Nepočítám už s tím, že bych ještě někdy měl zuby jak z amerického filmu, spíš se smiřuji s „klapačkami“. Pokud si na ně nezvyknu, jako jsem si nezvykl na částečnou snímatelnou zubní náhradu, za kterou jsem taky vyvalil dost, a která mi teď na památku leží ve skříni, mixér to jistí. Což bude docela opruz, jelikož jídla budou chutnat jak dětská přesnídávka, jen pokaždé s jinou příchutí. Jednou gulášová přesnídávka, jindy třeba svíčková.

Již nyní polykám příliš velká sousta, protože moje přeživší zuby toho moc nezvládnou, a kdybych chtěl jídlo pokousat pořádně, strávil bych obědem věčnost. To by si pro mě dřív přišla Zubatá, než já bych dojedl. Čili doufám, že s klapačkami to klapne a že si na ně zvyknu, ostatně mi asi ani nic jiného nezbyde. Nejsem Rockefeller, abych si mohl koupit zbrusu nový úsměv. Na kvalitní lepidlo na zubní protézy ale ještě naštěstí mám a na klapačky už si poctivě šetřím.

Anketa

Máte svého zubaře a jste s ním spokojeni?
Ano
42,9 %
Ne
32,1 %
Jsem rád/a, že vůbec někoho mám
25 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 28 čtenářů.

Zdroj:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-zakaz-amalgamu-se-uspisil-plne-hrazene-plomby-pro-dospele-uz-nebudou-247166

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz