Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kam se hrabe „Texaský masakr motorovou pilou“, existuje mnohem větší horor: Česká pošta

Foto: Pixabay.com

Fronty jsou u České pošty více než obvyklé

Nekonečný seriál, který je čím dál tím děsivější a otravnější. Hlavně, že generální ředitel bere přes 5 milionů korun ročně.

Článek

Neustále zdražují, bez přestání osekávají služby i dostupnost a přitom jsou setrvale ztrátoví. Generální ředitel je zodpovědný za to, že se z řadových zaměstnanců stali prodavači losů a jiného haraburdí, místo aby řádně doručovali dopisy, balíky, složenky a zásilky. Nejvyšší šéf bere přes 5 milionů korun ročně; konkrétně a přesně si za rok 2022 vydělal 5.620 484 Kč. Což je zhruba půl milionu měsíčně. To mi přijde jako sprosťárna u tak hrozného státního podniku.

Naposledy jsem psal o problémech s poštou v září, když mi bezdůvodně zašantročila balík, a od té doby jsem měl chuť podělit se ještě o několik dalších hororových zážitků, jenže to bych prakticky nemohl psát o ničem jiném.

Pár dní zpátky mě ale poštovští panáčci opět vytočili, a to rovnou natolik, že aktuální článek je z terapeutických důvodů nevyhnutelný.

O co šlo? Na ten doporučený dopis jsem čekal jak na smilování, jenže stále nepřicházel a nepřicházel, přestože to byla prioritní zásilka, o které se na webových stránkách ČP píše: „Doručíme zpravidla následující pracovní den po dni podání.“

Věděl jsem, že ČP je značně nespolehlivá, ale když už psaní nešlo ani 4. pracovní den po dni podání, dost jsem znervózněl. Tohle mi přišlo moc i na Českou poštu. Pátý pracovní den jsem raději po dopise začal pátrat, jinak bych taky mohl čekat do soudného dne jako onehdy s balíkem. Jenže domlouvat se se zaměstnanci ČP, to fakt nechcete.

Ještě předtím jsem si od odesílatele vyžádal ofocený podací lístek s podacím číslem. Na základě toho jsem na webu ČP zjistil, že zásilka byla teprve „přijata k přepravě“, což mě fakt rozčílilo a zároveň utvrdilo v přesvědčení, že bylo správné začít dopis hledat.

Jako poslední místo, kde se psaní nachází, uváděli Prostějov, což bylo zároveň i místo podání. To mi přišlo skoro nemožné, i když… nikdy nepodceňujte Českou poštu. Po katastrofických zkušenostech jsem tedy zavolal na zákaznickou linku. Aby se prioritní psaní ani po 5 pracovních dnech nehnulo z místa, to mi vystřelilo tlak na hodnotu 180 na 120. Doba, kdy pošta doručoval dostavník dvakrát za měsíc, přece jen minula už před nějakým tím pátkem, jenže Česká pošta se podle všeho k této praxi vrací, nebo k ní má přinejmenším slibně nakročeno.

Na zákaznické lince to zvedl robot mluvící ženským hlasem, takže vlastně spíš robotka. Ta mi oznámila, že jí mám nadiktovat podací číslo. To jsem pomalu a zřetelně udělal, ale při kontrole se ukázalo, že robotka mě „slyšela“ špatně. Pokaždé se sekla o jednu číslici, respektive ji vynechala. To se následně opakovalo ještě dvakrát a čas běžel a můj kredit na telefonu se odečítal, protože linka pro zákazníky ČP je samozřejmě placená. Na čtvrtý pokus jsem již rezignoval a zavolal jsem raději na příslušnou poštu do Prostějova. Po půl hodině to zvedla nějaká paní, halejujá! Ta mi řekla, ať chvilku počkám, že ještě vyřídí zákazníka na přepážce.

Když už jsem měl kredit na polovině, konečně byl zákazník odbaven a já se od nerobotky dozvěděl, co se ze sledování zásilky na webu ČP bůhvíproč nedalo vyčíst: A sice, že ve skutečnosti se dopis hnul z místa a že jeho stopa končí v Jeseníku. Inu, zavolal jsem tedy na poštu do Jeseníku a tam mě informovali, že psaní je na cestě k adresátovi, čili ke mně, ale jelikož v cílové obci funguje pouze mobilní pošta, která má zrovna nějaké technické potíže, není jisté, kdy psaní přesně dorazí.

Doporučený dopis jsem nakonec obdržel až 10. kalendářní den! Zboží z Temu vám kolikrát přijde rychleji, a to putuje přes půlku světa a nic to nestojí. Nejčerstvější děsivá zkušenost s Českou poštou mě tedy přišla na desítky protelefonovaných korun a na několik nových vrásek a šedivých vlasů. Odesílatel zaplatil 82 korun. „Poštovní hypertenzi“, což by klidně mohla být nová oficiální nemoc, jsme nejspíš prodělali oba.

Anketa

Z České pošty jsem
Na infarkt
42,9 %
Na mrtvici
0 %
Na prášky
28,6 %
Příjemně naměkko, neboť ČP je rychlá, levná a kvalitní
0 %
ČP nevyužívám
14,3 %
Nevím, nestarám se/jiná odpověď
14,2 %
Celkem hlasovalo 7 čtenářů.

Zdroj:

https://www.echo24.cz/a/HqLkH/zpravy-domov-inkasuji-stat-schodky-sef-posta-miliony-odmeny-platy

https://www.ceskaposta.cz/sluzby/psani/cr/doporucene-psani

https://medium.seznam.cz/clanek/michal-pohanka-ceska-posta-neumi-dorucit-ani-ne-trikilovy-balik-ale-uctuje-si-za-to-159-korun-87516

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz