Hlavní obsah
Umění a zábava

Soumrak StarDance? Chlopčík chybí, první díl jsem vypnul po 20 minutách

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Letošní 13. řada StarDance mě pěkně otrávila. Chybějící Zdeněk Chlopčík, osobnosti bez šmrncu, zakřiknutý Eben a příliš rozevlátá Kostková. Pochybuji, že se na show ještě budu dívat.

Článek

Moje dojmy berte s rezervou, protože hodnodit 20 minut z víc jak dvouhodinového pořadu je mírně řečeno šlendrián, ale na druhou stranu třeba výběr VIP soutěžících, profitanečníků, nebo absenci Zdeňka Chlopčíka hodnotit mohu.

Bez Chlopčíka to už prostě není ono

Velmi populární porotce Zdeněk Chlopčík léta roztancovával srdeční chlopně diváků. Bavil, tnul do živého, vnášel do show vibrace, dramatičnost, autenticitu a originalitu. Bez něj bude StarDance poloviční.

Stojí za jeho odchodem peníze, nějaké osobní spory, nebo něco jiného? Že jsou ve StarDance nově už jen tři porotci, to by mi možná ani tak nevadilo, pokud by tam ovšem nechyběl ten nejoblíbenější - pan Chlopčík. V tomto Česká televize obrovsky šlápla vedle, ať za tím stojí cokoliv. A tipnul bych si, že 13. řada bude přelomová v tom, že její sledovanost půjde znatelně dolů. Z vícero důvodů.

Osobnosti s nulovým charisma

Letos se ve StarDance sešla jakási „liga průměrných“, zdá se mi.

Zatímco jiné ročníky měly pokaždé svého exota, dřevo, nemehlo (či všechno dohromady v jednom), letos jsem nikoho takového nezaznamenal. Nějakého antihrdinu, kterému publikum bude držet palce už jen proto, že je očividně nejslabším článkem řetězu, zato ale dokáže vytvořit pnutí, atmosféru a příběh. Možná se někdo takový ještě objeví, ale v předchozích řadách jsme o exotovi měli víceméně jasno již po zveřejnění seznamu účinkujících. Ať už to byl Zdeněk Godla, Lukáš Pavlásek nebo jiný týpek.

Z tančících VIP osobností mě letos nenadchl vůbec nikdo. Pokud jde například o Lucii Vondráčkovou, Filipa Blažka, Janu Paulovou či Ondřeje Rumla, tak zrovna tyto celebrity mě ničím neoslovují. Charisma nenacházím ani u excentrického Patrika Hartla s jeho pacientským smíchem. Oskar Hes sice září na filmovém plátně a velmi se mi líbil ve filmu Dukla 61 (vychvalovaný snímek Bratři jsem zatím neviděl), ale jak mu sedne taneční parket, kde bude jen sám za sebe, to je otázka. V civilu mi totiž přijde poněkud sterilní. Možná je introvert, nebo si ještě nezvykl na slávu, uvidíme. Anebo se možná taky ukáže, že jsem úplně mimo. Nemám patent na rozum a tady navíc ani o rozum moc nejde, jde spíš o emoce a ty jsou silně subjektivní.

Výběr tanečníků mě zrovna dvakrát nepotěšil. Chybí mi některé známé tváře z minulých ročníků, které uměly udělat dobrou show a zábavu a měly jiskru a šmrnc.

Eben a Kostková

Marek Eben mi na začátku prvního dílu přišel jakýsi upozaděný a nesvůj, na rozdíl od Terezy Kostkové, která jako by převzala iniciativu. Skoro jsem ji nepoznával. Zdála se mi jaksi nevhodně rozdováděná (například s těmi řečmi okolo jejího úvodního přeřeknutí) a bylo vidět, že Ebenovi její rozlet není úplně příjemný.

V této souvislosti mě napadá, jestli to dokonce nebyl dramaturgický záměr - vystrčit Terezu do popředí. Protože už vloni jsem zaregistroval nebývalou kritiku Ebenova údajně nekorektního humoru. Toho humoru, který minimálně deset let nikomu nevadil, bavil a dělal ze StarDance to, čím donedávna byla. Pokud chtějí producenti zabít tento pořad úplně, stačí po odejití Chlopčíka odstranit ještě Ebena a je vymalováno.

Závěr (možná předčasný)

Soutěž StarDance je v letošním pojetí jiná, horší a nebaví mě. Kdysi mě zvedala ze židle (například díky Taťáně Kuchařové s Janem Onderem), ale troufnu si tvrdit, že letos se krásného příběhu nedočkáme.

Já tedy rozhodně ne, protože na sestavu tuctových účinkujících nejsem zvědavý a ročník 2024 vypouštím. Jestli se nějaký srdcervoucí příběh přece jen zrodí, o tom se nejspíš dozvím až z médií.

13. řada podle mě bude nudná a nezachrání ji ani Genzerovy fórky, které se možná hodí do Partičky nebo Tele Tele, ale do StarDance nikoliv - na rozdíl od chytrého a kultivovaného humoru Marka Ebena.

Anketa

Líbil se vám první letošní díl StarDance?
Ano, ale chybí mi pan Chlopčík
59,5 %
Ano, spokojenost jako vždy
14,3 %
Ne, letos mě nezaujali soutěžící
2,4 %
Ne, byla to nuda a nemělo to grády
19 %
Jiná odpověď
4,8 %
Celkem hlasovalo 42 čtenářů.

Autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz