Hlavní obsah
Cestování

Přes Airbnb jsme koupili ubytování v neexistujícím hotelu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: https://pixabay.com/cs/photos/lo%C5%BEnice-hotelov%C3%BD-pokoj-postel-1285156/

Fotografie z náhledu nabídky na Airbnb

Od 1. 9. 2023 jsem potřeboval strávit kvůli studiu tři dny v Praze. Přes Airbnb jsem si tedy našel dva dny před příjezdem krátkodobé ubytování v hotelu Anděl v Radlické ulici na Praze 5. Po příjezdu nastal šok.

Článek

Rezervace

Před samotným pobytem probíhalo vše standardně. Zmíněný hotel mne zaujal především cenou. Jedna noc za 500 Kč v centru Prahy je vskutku výjimečná nabídka. Rezervoval jsem si tedy jeden pokoj na dvě noci. Během několika okamžiků jsem zaplatil, následně přišla zpráva s potvrzením rezervace. Vyřízeno.

První komplikace - komunikace hotelu

Check-in byl umožněn od 14:00. Věděl jsem, že do Prahy přijedu až v noci, a proto jsem přes Airbnb kontaktoval hotel s dotazem na nejzazší možný čas příjezdu, ale odpověď žádná. Na internetu jsem si tedy našel kontaktní údaje a pokusil jsem se dotázat přímo na recepci. Na maily nikdo nereagoval a všechna telefonní čísla byla vypnutá, či neaktivní. V tuto chvíli jsem již znejistil.

Příjezd na adresu hotelu

S hotelem se nedalo spojit, vyjel jsem tedy nejdříve co to šlo. Do Prahy jsem dorazil ve 21:00. Na uvedené adrese byla budova odpovídající fotografii hotelu. Před budovou nebylo zaparkované jediné auto, dveře byly otevřené, a tak jsem vešel dovnitř. Nikde nikdo. Světlo nefungovalo, musel jsem si svítit mobilem. V chodbě byly poštovní schránky se jmény, u prvních dveří cedule kanceláře nějaké firmy. Vystoupal jsem do prvního patra, kde byla slyšet za jedněmi dveřmi televize. Klepu, po chvíli otevírá postarší paní. Popisuji jí situaci ohledně rezervovaného pokoje na této adrese. „Tady už minimálně rok žádný hotel není, přestavěli to na byty“, sděluje mi paní. Poděkuju za informaci a s vědomím toho, že nemám kde spát, opouštím budovu.

Rozhovor se zaměstnancem podpory Airbnb

Okamžitě se snažím kontaktovat podporu. Robot v chatu je nastavený na základní a neurgentní požadavky, takže zdlouhavé ujišťování robota, že je opravdu nutné mluvit s živou osobou, mě v tu chvíli celkem vytáčelo. Konečně jsem se dočkal telefonního hovoru, bohužel s anglicky mluvící operátorkou. Lámanou angličtinou jsem se ji snažil vysvětlit situaci (anglicky nemluvící mají asi smůlu). Pochopila můj problém. Bohužel jediné co pro mě mohla udělat je zrušení rezervace a vrácení peněz. Na mě pak bylo si najít urychleně jiné ubytování.

Náhradní ubytování

Operátorka mi do chatu poslala výčet dalších ubytování v Praze, který se ale nijak nelišil od těch, které jsem si paralelně našel sám. Vzhledem k tomu, že už se blížila desátá hodina večer, bylo složité najít okamžitě alternativu. Nakonec jsem našel pokoj v mezonetovém bytě, kde byl check-in umožněn až do 01:00. Bohužel dražší a se sdílenou koupelnou, ale vzhledem k situaci adekvátní.

Závěrem

Airbnb je skvělá aplikace pro hledání levného noclehu. Určitě ji ještě mnohokrát využiju, dám si ale příště velký pozor už při první komunikaci s hostitelem.

Stalo se vám někdy něco podobného?

Zdroj:

https://www.airbnb.cz

https://pixabay.com/cs/photos/lo%C5%BEnice-hotelov%C3%BD-pokoj-postel-1285156/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz