Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Totálku se stočeným tachometrem se nestydí prodávat jako auto v top stavu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay - WestGroup

Nikdo nechce koupit zajíce v pytli. Proto je důležité prověřit do detailu všechny skutečnosti prodávané věci. O to více pozornosti bychom měli věnovat autům, které nestojí zrovna pakatel.

Článek

Před nedávnem jsem pomáhal kamarádovi sehnat nějaké auto na dojíždění do práce. Rozpočet nebyl příliš velký, takže jsme se poohlíželi po něčem levném, starším a spolehlivém. Mimo jiné nás zaujal soukromý inzerát nabízející Škodu Octavia kombi z roku 2005. Jednalo se o motor 1.9 tdi s nájezdem lehce pod 300 tisíc kilometrů, což nám ale vzhledem k motorizaci a uváděnému stavu vozu nevadilo. Inzerát dále uváděl, že je vůz nebouraný a pravidelně servisovaný. Okamžitě jsme tedy kontaktovali prodejce a jeli jsme se na vůz podívat.

Přibližně po hodině cesty jsme dorazili do malé osady u Sokolova. Ještě před příchodem prodejce jsme si všimli zaparkovaného prodávaného vozu. Upřímně nebyl tak krásný jako na fotografiích. Za několik okamžiků se objevil i prodejce. Po krátkém seznámení jsme si prohlédli vůz zblízka. Některé části karosérie byly v horším stavu než jsme čekali, ale vzhledem ke stáří a nájezdu jsme s tím mohli počítat. Usedli jsme dovnitř a chtěli se projet. Interiér byl více než jen opotřebený, ale pořád by se to dá překousnout, pokud bude vůz spolehlivý a motorově v dobrém stavu. Při nastartování jsme začali mít první pochyby. Po otočení klíčku trvalo několik dlouhých sekund než motor naskočil, rázem se rozezněl zvuk připomínající traktor z šedesátých let minulého století. Pochyby rostly, ale i tak jsme auto projeli a doufali, že po zahřátí se motor uklidní a bude alespoň z části připomínat vrnící kočku. Po ujetí cca dvaceti kilometrů se zvuk motoru nijak zásadně nezlepšil a spíše než vrnící kočku připomínal ufuněného medvěda se zlomenou nohou. Jízda nás nijak ke koupi nepřemluvila. Na závěr jsme si vyfotili VIN kód a se slovy, že si do tří dnů dáme vědět, se rozloučili.

Doma jsme za díky ofocenému VIN kódu zkontrolovali přes aplikaci kontrola tachometru ujeté kilometry a přišlo další překvapení. Auto mělo už před dvěma lety najeto přes 400 tisíc kilometrů a dnes se ho prodejce snaží prodat s nájezdem pod 300 tisíc kilometrů. Je k neuvěření, že v době, kdy je možné si ujeté kilometry zdarma během několika sekund ověřit, má někdo tu drzost stáčet tachometr a bez ostychu takové auto prodávat. Navíc jsme si nechali auto projet i záznamy o dopravních nehodách a zjistili, že bylo před několika lety bourané.

Prodejci jsme další den volali a sdělili mu zjištěné nedostatky. Samozřejmě tvrdil, že o ničem neví a auto už takto před lety koupil. Zájem o vůz jsme samozřejmě už neměli a chuť se s ním dále dohadovat o tom, jestli podvádí on, nebo podváděl někdo jiný, už jsme vůbec neměli. Nehledě na to, že rok stočení tachometru by odpovídal roku, kdy už byl tento prodejce vlastníkem.

Ne každý si bohužel prověřuje důkladně historii auta a věřím tomu, že si auto svého nového povedeného majitele našlo. Dnes přitom existuje spousta kvalitních společností, které vám za několik málo tisíc prověří kompletní historii vámi vybraného vozu a předejdete tak zbytečným komplikacím a dodatečným nákladům. Velmi důležité je také si na prohlídku vozu přizvat odborníka, který rozpozná, zda na voze proběhla nějaká rozsáhlá oprava. Drobná investice před koupí se vám tak může nesmírně vyplatit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz