Hlavní obsah
Umění a zábava

Ray a Maya: Tuhle dvojici je docela dobré znát

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Derek Thompson, autor knihy Hitmakers, o něm prohlásil, že buď jste o něm slyšeli a obdivujete ho, nebo jste o něm ještě nikdy neslyšeli. Řeč je o francouzském designéru Raymondu Loewym (1893-1986).

Článek

Jeho díla se rozšířila po celém světě a jejich design mluví sám za sebe. Svůj šarm rodilého Francouze vdechl krabičkám cigaret Lucky strike, láhvi Coca coly i logu společnosti Shell. Pracoval i jako ilustrátor pro magazíny Vogue a Harper‘s Bazaar

Tento otec průmyslového designu, jak se mu přezdívá, dokázal propojit cit pro design s citem pro obchod. Pochopil, že zákazníci mají tendenci jevit zájem, o již oblíbené zboží, čímž se z horkého zboží stávají ještě větší bestsellery.

Držel se také principu MAYA (most advanced yet acceptable), což je bod přijatelného pokroku pro koncového uživatele. Každý z nás je více či méně, spíše tedy méně, otevřený novinkám a úkolem designérů a společností je brát to v potaz a přizpůsobit se, jinak neprorazí. Zkrátka chceme-li uživatelům představit nový produkt nebo službu, musí se v našem zboží snoubit prvky povědomé s originálním kontextem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz