Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jsem odpovědný občan, k volbám chodím. Ale u těch evropských jsem absolutně bezradný

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

V těchto dnech si volíme své zástupce do Evropského parlamentu. A já stále ani v den voleb nevím, komu to hodit.

Článek

Patřím k té skupině spoluobčanů, která k volbám pravidelně chodí. Je myslím dobré se aktivně společensky angažovat a využívat demokratický nástroj, který nám je všem k dispozici. Patřím dokonce k těm lidem, kteří nesází na koblížek sem, gulášek tam, a ani populismus, zastrašování nebo PR triky se mne netýkají.

Vím zhruba, kam se politicky začleňuji, s jakými stranami a jejich programy sympatizuji, kde se najdu na škále pravice-levice. U komunálních, parlamentních, senátních nebo prezidentských voleb mívám celkem jasno. Ale u voleb do evropského parlamentu jsem bezradný a přes veškerou snahu netuším, koho mám volit a zda-li tedy k urně vůbec dojdu. Což nechci nejít, ale přeci se tam neprojdu, nevhodím a nepůjdu zpět.

Nastudoval jsem si strany a jejich programy, shlédl předvolební debaty, udělal si volební kalkulačky, zjistil si informace o jednotlivých lídrech. Ale nevyšla mi z toho ani jedna strana ani jeden kandidát!

Nerudová je pro mě již dlouho nevolitelná. Její znalosti, argumentace, styl mluvy, chování a nesmysly z jejích úst na debatách, různé kauzy atd. mne opravdu nepřesvědčily. Turek s jeho motostranou a všemi informacemi a kauzami kolem něj, ne. Konečná je pro mě konečná. Mach a SPD je bez komentáře. Vondra je takový nějaký nijaký politický dinosaurus, na další kandidáty už si ani nevzpomenu. Jo moment, ještě syn Evy Holubové, ale to sorry jako. A oživlá fosilie Jiří Paroubek? Já nezapomínám!

Strany pobírám v lokálních volbách, v těch euro se nechytám. Jedna slibuje 70 000 Kč minimální mzdu, pak je tam boj za auta a průmysl, komunisti, socdem pro mne nevolitelní. Spojení ODS a KDU přes mne také neprojde. Piráti u mě lavírují už dlouho. STAN a Nerudová, syn Holubové pro mě naprosto nedůvěryhodná partaj. A pak nějaký Hlas a strany, které vůbec neznám a vždy je u nich pro mě nějaký nesmysl nebo neprůchodný důvod, proč jim to nehodit. Třeba populistické výkřiky, že jsme proti euru nebo že zastavíme drahotu a válku. Prosímvás, jako vážně? Čili udělal jsem ze svého pohledu maximum a prostě nevím. Volební kalkulačka mě spočítala takové kraviny, že jsem se smál ještě hodinu.

Ale volit jít chci. I když, lidé nějak zvolí a v evropském parlamentu se pak stejně hlasuje jinak a principy, které úplně nechápu a které pak stejně nekorespondují s daným kandidátem a programem jeho strany. Kdybych se už ale dokázal rozhodnout. Tolik času jsem tomu věnoval a nemám stále potuchy.

Na základě čeho jste se rozhodli vy? Jak jste došli k tomu, koho vhodit do volební urny? Nebo to máte podobně jako já? Podělte se bez diskuze do diskuze, děkuji.

Anketa

Odvolili jste ve volbách do evropského parlamentu?
Ano, měl / a jsem jasno
38,2 %
Ano, ale musel / a jsem se déle rozhodovat
26,5 %
Ne, šel / šla bych, ale nevěděl / a jsem koho
18,4 %
Ne, nevolil / a jsem, ale k jiným volbám chodím
13,2 %
Ne, voleb se nezúčastňuji
3,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 136 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz