Hlavní obsah
Názory a úvahy

Zpěvačka Bagárová mířila příliš vysoko a přišel pád. Nepomohl Mareš ani milion fans na Instagramu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Ladislav Luppa / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0

Monika Bagárová chtěla se svými fanoušky oslavit třicátiny koncertem 12. září tohoto roku a zvolila jeden z největších českých koncertních prostorů, pražskou O2 arenu. Prodej lístků byl však mizivý a akce musela být pár měsíců před realizací zrušena.

Článek

Když jsem se vloni dočetl, že zpěvačka Monika Bagárová bude koncertovat v O2 areně, musel jsem si vyhledat, o koho se jedná a co vlastně dotyčná zpívá. A ano, neubránil jsem se otřepané myšlence spojené s touto arénou: „To tam už opravdu může vystupovat každej!“ Ale říkal jsem si, že nejsem cílová skupina této zpěvačky, generačně jsem blíže ke krchovu a jal jsem se zapátrat na sociálních sítích, jak moc je daná zpěvačka populární, že si troufá na tak obří prostor, kde vystupuje česká popová elita Bílá, Farna nebo Vondráčková starší. A také na prostor, kam lístky levně neseženete a kam si člověk připlatí přeci jen pořád hlavně na opravdové hvězdy, ačkoliv poslední dobou šla laťka skutečně níže.

Jakmile jsem uviděl počet sledujících Bagárové na Instagramu, doslova mi spadla brada až na břicho. Téměř jeden milion! No kam se hrabe Lucka, Helča i Ewa! Pokud by se popularita zpěvaček měřila podle počtu fanoušků na sociálních sítích, tak si zlatého ptáčka odnáší pravděpodobně právě Monika Bagárová! I na Youtube mají některé její klipy více jak milionové shlédnutí, což je na domácí zpěvačku opravdu velmi slušné.

Nabyl jsem tedy dojmu, že ač jsem jí nepolíben, mnoho mých spoluobčanů líbnutých je a dospěl jsem k pochopení, že tedy vyprodat nějakých 20 tisíc míst v aréně by neměl být pro ni problém. I kdyby si lístek koupil každý padesátý sledující na Instagramu (a to nepočítám sledující jiných sociálních sítí), tak má holka narváno.

Později jsem se ještě dočetl, že si Bagárovou ohledně příprav O2 areny vzal pod křídla miláček národa, moderátor, zpěvák (říkají mu tak, no tak ok) a úspěšný marketér Leoš Mareš, a tím pro mne měla holčina tuplem vyhráno. Nebyl jsem v tomto případě posměváček a škarohlíd a zpěvačce jsem to přál s tím, že na to má evidentně dobře zaděláno a vyprodá raz dva.

Tento týden mne tedy velmi zarazila zpráva, že se její koncert ruší údajně pro naprostý propadák v prodeji lístků. Jak jsem říkal, osobní újmu nepociťuji, tato hvězda pro mne nesvítí, ale z důvodů výše uvedených mi to přišlo nelogické a nepochopitelné. A zamýšlím se vlastně nad tím, co za tím stojí.

Je fakt, že je třeba hodně podivný počet sledujících Bagárové na Instagramu. Zaráží mne, že v obecné popularitě není nijak zvlášť známá, neskáčou mi do uší ani žádné její hity, je zde mnoho populárnějších zpěvaček a ani ty nejhvězdnější nesleduje zdaleka tolik lidí - třeba Ewa Farna má na Instagramu lehce přes 700 000 sledujících profilů. A zde je možná dobré se na chvilku pozastavit. Profily. To nejsou často reální lidé. To taky bývají nakoupené fejkové profily. Aby to jako vypadalo, že mě jako sleduje hodně lidí. Takže skutečný počet „Bagárovců“ bude pravděpodobně daleko menší.

Dalším důvodem neúspěchu může být značné procento fanoušků z romské komunity. To je tak nějak známo a je to i vidět na profilech a jménech a fotkách jejích fanoušků, odkud se často rekrutují. A tam nějaký vysoký zájem o drahé lístky nelze úplně očekávat. I kdyby byly levnější. A o nějakých nákladech na dopravu do Prahy a s tím souvisejícím budgetu na další výdaje, třeba občerstvení, také nemůže být u této komunity řeč.

Bagárová se na sociálních sítích profiluje více jako influencerka než jako zpěvačka. Lidi tak možná více zajímá její osobní život, nevydařený vztah se zápasníkem Muradovem, dcera Ruminka nebo produkty, které zpěvačka propaguje. A tím pádem není vnímána především jako zpěvačka, na kterou by si lidi koupili lístek.

Vybavil jsem si také zrušenou arénu pro Michala Nesvadbu a došlo mi, že evidentně ani ten Leoš a jeho záštita není záruka vyprodání nějaké akce. Lidem dle diskuzí na sociálních sítích vadí, že Mareš dělá z O2 arény béčkový kulturák a ani jemu to neodpouštějí a takové akce nepodporují.

No a v neposlední řadě tu máme moučnou kauzu zpěváka Jana Bendiga a fakt, že Bagárová patří mezi jeho nejbližší přátele a podporovatele. Kauzu policie označila jako podvrh, který zpěvákovi zlomil vaz a do jaké míry se podepsala na neprodejnosti koncertu Bagárové, můžeme jen spekulovat. Nicméně se domnívám, že nějaký negativní vliv tato kauza na zpěvačku měla.

Naopak si myslím, že vysoká cena lístků problémem není. Není ostatně problémem u drtivé většiny jiných interpretů, kdy se hala prodává většinou bez problémů a maximálně zbývá pár desítek volných míst.

I přes to všechno si evidentně zpěvačka myslela, že tu halu dá. Že zbývá dost reálných fanoušků s dostatečně dobrou finanční situací, kteří si na ni vyšetří, a ještě budou namotivováni osobou Leoše Mareše.

A nedala. Mrzí mne to za ni, musí to být hrozný pocit. Na druhou stranu, příště, až vylezu z městských kulturáků, zkusím pro jistotu a ověření zájmu o moji osobu a zpěv vyprodat nejdříve něco mnohem menšího, jako třeba Forum Karlín, než vlétnu z malého hnízdečka rovnou do náruče O2 areny, kde vystupuje sice kdekdo, ale ne ledaskdo a každý, kdo si zamane, Leoš Neleoš za zády, prostě nemusí automaticky uspět.

Vlastní úvaha autora opřená o zdroje:

https://www.idnes.cz/kultura/hudba/monika-bagarova-o2-arena-zruseno.A240506_121129_hudba_ts

https://www.prahain.cz/celebrity/na-zruseny-koncert-moniky-bagarove-bylo-uvaleno-informacni-embargo-18362.html?utm_source=https://qplci.patlik.site

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz