Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Kočičí táta. Den první

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Miroslav Semecký

Včera jsem při odchodu z domova našel na cestě čerstvě narozené koťátko. Máma kočka nikde a ten mrňous tam ležel přilepen kusem suché placenty. Mrskal se sem a tam.

Článek

Mňoukal jako o život a snažil se dostat ze smrtelného zajetí. Okolo něj se začali shlukovat mravenci s vidinou masité hostiny.

Následující obrázek je pro silné povahy!

Foto: Miroslav Semecký

Stále žije!

Na sociální sítě jsem okamžitě napsal dotaz, co mohu pro toho kočičáka udělat a naprostá většina odpovědí zněla: „Mazej k veterináři!“

Koťátko jsem odlepil pomocí vody. Do staré plastové nádoby na led, která se používá v barech, jsem vložil staré tričko a kočičáka do něj zabalil.

Nebyl jsem si jistý, zda mám oddělit i placentu, protože některé komentáře hovořili o nutnosti placentu nejdříve podvázat a jiné, že ji stačí jednoduše ušmiknout.

K nejbližšímu veterináři to bylo 30 minut pěšky. Koťátko jsem během chůze zakrýval kusem bílého kartónu, který dobře odrážel sluneční paprsky. Nechtěl jsem tomu prckovi vytvářet saunu.

U doktora

Došel jsem k ordinaci a uvnitř tma. Pro jistotu jsem se ještě jednou podíval na netu na otevírací dobu a ta říkala, že by mělo být otevřeno. S vědomím, že mi z nějakého důvodu nefunguje během telefonování mikrofon, jsem jim zavolal. Hovor započal a z druhé strany se ozval ženský hlas. Začal jsem do telefonu křičet a doufal jsem, že mě protistrana uslyší.
Sice slabě, ale slyšela. Vchod byl z druhé strany.

Doktor nebyl přítomen, pouze mladá sestřička.


Odněkud vytáhla velkou plenu, položila jí na chladný nerezový stůl a mrňouse položila na něj.

Foto: Miroslav Semecký

Na stole

Odstranila pupeční šňůru, zeptala se na pár detailů a když zjistila, že jsem rozhodnutý koťátku pomoci, rozbalila práškové mléko, v mikrovlnné troubě ohřála vodu a připravila první ňamku o kterou ho ochudila jeho kočičí matka.

Foto: Miroslav Semecký

Dobrota

Vysvětlila mi, že když se mléko podává, nesmí být horké (pár kapek mléka z injekce na kůži) a že během kojení musí být koťátko v pozici „v sedě“. Musí mít hlavu nahoře, protože pokud nemělo, mohlo by mléko vdechnout a přijít tak o život.

Před každým krmením je třeba toaletním papírem nebo gázou stimulovat kočkovský pohlavní orgán. To pomůže k tomu, aby se koťátko vyčuralo nebo vykakalo. Bez masáže není vykonání potřeby možné. Ups.

Hlavně ať je teplo!

Neméně důležité je UDRŽOVAT kotě v teple, protože není schopno termoregulace a pokud bych ho nechal v krabici bez zdroje tepla, vychladne a svou životní pouť tím ukončí.
Na terase mám ohniště s grilem a pokaždé, když ohřívám vodu, rozdělám oheň. Jako topivo používám listy akátu a borovicové jehlice. Na vrch hrnec s vodou a poklička.

Foto: Miroslav Semecký

Bude mu teplo!

První hrst hoří krátce a vodu zahřeje na pokojovou teplotu. Po druhé hrsti je voda ještě teplejší, ale ne dostatečně, aby dokázala dlouho hřát. Po třetí várce topiva je voda připravena a 60% naleju do prázdné plastové flašky, která poté putuje do pelíšku, omotaná ručníkem, aby se koťátko nespálilo.

Do zbývající 40% vody v hrnci ponořím kalíšek s mlékem a za pár minut dosáhne příjemné teploty. Poté mléko natáhnu do stříkačky (5 ml) a kotě vezmu do ruky. V ten moment začne hlasitě protestovat, ale jakmile mu špičku stříkačky zasunu do úst a lehce zmáčknu, začne sát, byť se mu ze začátku nechce a injekci v tlamičce odmítá.

Poté ho vrátím na zpět do ručníku v krabici k teplé flašce. Během pár sekund spojeně spí. Vždy mě mrzí, že ho 5 minut po nasycení musím vzít, krouživými pohyby ho vyprázdnit a trochu mu u toho i namasírovat bříško, protože bez masáže prý koťátko nedokáže samo trávit!

V ten moment mám „padla“ a mám tři hodiny pro sebe. Po třech hodinách se probere a začne mňoukat. Má hlad.

Včera večer slyšel známý, který přišel na návštěvu, ze zahrady slabé mňoukání. Odešel a když se vrátil, tak v ruce držel dalšího opuštěnce, takže se teď starám o DVA kočičáky.

Foto: Miroslav Semecký

Spokojený spánek

Pomalu se přesouvám k ohništi a pod hrnec pokládám borovicové jehlice. Mechanicky zapaluji oheň s vědomím, že dnes to udělám ještě sedmkrát.

Po prvním dnu a noci, kdy mohu spát maximálně tři hodiny v kuse, se cítím roztržitý, unavený a mám problém s koncentrací. Trochu se obávám toho, jak se budu cítit třeba za týden. A jak za měsíc!

Vidět ten rozdíl, z hladového na spokojeně spícího, je úžasné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz