Hlavní obsah
Cestování

Kde rostou neslušné stromy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Monika Kleinová

Strážkyně portugalského ráje

Znám zemi, kde na kopcích pěstují bambule na kulichy, duha nasává jak duha a stromy se tam opalují úplně nahé. Místo, kde jste současně v Thajsku, Normandii, Kambodži, na Islandu i Balatonu. A navíc je kousek od nás. Nevěříte?

Článek

Potom jste ještě nemohli být v Portugalsku.

Já se tam vypravila poprvé před pěti lety a vracím se tam znovu, pro další dávku energie. Do země mnoha tváří a úžasné pohody. No, podívejte se sami, jak vypadá zima v Portugalsku.

Hned po příletu jsem objevila pohádkové městečko Sintra se svými kouzelnými zahradami.

Foto: Monika Kleinová

V zimních zahradách Sintry jsem se setkala se strážkyní ráje. Kam mám jet dál? Poslala mě na západ, k moři. V tu dobu jsem ještě netušila, že ráj se rozprostírá po celém portugalském pobřeží.

Foto: Monika Kleinová

Od zahrad je to kousek na pobřeží. Skvělé je, že na pa plážích nejsou ani moc velké tlačenice. Dá se tam celkem dobře najít místo pro deku. Vykoupala jsem se, natáhla do teplého písku a užívala si slunečného listopadového dne.

Foto: Monika Kleinová

Najednou moře zezelenalo, možná zrovna snědlo něco nezdravého. Nebo to bylo tím, že ho zakryly tmavé mraky nad obzorem? Já si pro jistotu vlezla do jedné z jeskyněk, kterých bylo všude dost. Ani nevím, jestli pršelo, ale sny se mi v ní zdály pěkné.

Foto: Monika Kleinová

Když jsem vylezla, potkala jsem místní obyvatele. A pak, že jsou pláže prázdné :)

Foto: Monika Kleinová

Cesty dál se klikatily, kdyby padla mlha, můžu jít podél zábradlí. Jen pozor na třísky!

Foto: Monika Kleinová

Za další zatáčkou na mě vykoukl Balaton. Sice trochu víc zvlněný, ale díky své malé hloubce plný surfařů. Tedy, byli tam dva a než jsem je stihla vyfotit, zmizeli v nedaleké hospůdce. Tak jdu za nimi, mají tam skvělý Pastel de nata, košíček s pudingem.

Foto: Monika Kleinová

Kousek za mořem jsou hory a rostou na nich bambule na kulichy. Asi tu bývají i tuhé zimy.

Foto: Monika Kleinová

Ještě dál od moře rostou neslušné stromy. Od pasu dolů byly téměř všechny obnažené. Prý jsou to korkovníky a dělají to kvůli nám, alhokolikům. Nechápu. Zamyslím se nad tím nad lahví portského. Je tu opravdu dobré.

Foto: Monika Kleinová

Cestou na jih mě podél pobřeží sledovaly mraky s šedivým závojem namočeným do vody. To nevypadalo dobře…

Foto: Monika Kleinová

Za chvíli začalo lít jako z konve a nebylo vidět na cestu. Ale nevzdala jsem to a odměnou mi byla nejkrásnější brána na nejjihozápadnější cíp Evropy. Brána ke konci světa.

Foto: Monika Kleinová

A já dostala odpověď na otázku z mého dětství - Kde bere duha barvy? Teď už vím, že je nasává z Atlantiku.

Foto: Monika Kleinová

K majáku Cabo de Sao Vicente jsem dorazila těsně před setměním, zrovna si před spaním rozsvítil lampičku. Čekala jsem, co si bude číst, ale lampička mu upadla do vody.

Foto: Monika Kleinová

Tak jsem si stoupla na okraj konce světa a dívala se, jak ještě z vody osvětluje peřinkovou oblohu. Za chvíli byla tma a maják se ujal své práce. Až do rozbřesku poctivě poblikával do mých snů.

Foto: Monika Kleinová

Probudila jsem se až po přistání v Praze. A věděla, že tohle přistání z Lisabonu nebude zdaleka poslední. Protože If you can dream it, you can do it! YES!

Anketa

Láká vás návštěva Portugalska?
Ano, určitě se tam někdy podívám.
49,7 %
Ne, u nás je nejlíp.
23,9 %
Už jsem tam byl/a a chci se tam vrátit.
22 %
Už jsem tam był/a a stačilo mi to.
4,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 159 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám