Hlavní obsah
Jídlo a pití

Pozor na superzdravé sušenky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Monika Kleinová

Sušenka nebo nesušenka?

Dcera se pro zdravou stravu rozhodla před dvěma lety, rozdala sousedům zbylý cukr, všechny druhy bílé mouky a několik sáčků koření s glutamátem s tím, že ona tyhle jedy už jíst nebude.

Článek

Maso nahradila fazolemi, sladkosti sušeným ovocem a pečivo oříšky. Bylo to dobré rozhodnutí. Obzvlášť proto, že už po mně není vyžadována nedělní bábovka ani vánoční cukroví. Má příležitostná pomoc ohledně potravy se smrskla na hlídání oříšků proti náletům molů v době její dovolené. A to dělám opravdu poctivě, pravidelnou degustací všech uschovaných plodů, od brusinek až po mandle.

I během její letošní zimní dovolené jsem poctivě hlídala a degustovala. V jedné z krabic jsem objevila placičky velikosti knoflíků. Asi další druh zdravých raw sušenek, jelikož sladké moc nebyly. Ale na to už jsem si tady zvykla, cukr je přeci jed. Chuť byla zajímavá, a vůně také. Nejlépe vynikla, když jsem si je namáčela do čaje, samozřejmě zdravého zeleného.

Odsypala jsem jich pár i pro sousedku diabetičku, ať se vzdělá ve světě zdravých potravin. Chutnaly jí, a tak jsme postupně během dvou týdnů dovolené mé dcery vyjedly celou krabici. Než se vrátí, koupím jí i sobě další. I sousedce.

Před návratem dcery jsem dokoupila téměř snězené mandle, sušené ovoce a oříšky. Jen ty sušenky se mi nedařilo nikde sehnat… Ani ve speciálních obchodech se zdravou výživou. Prodavačka zkoumavě prohlédla sušenku, ale její název neznala. Už už to vypadalo, že bude muset doplnit krabici se sušenkami až moje dcera.

Až v jednom smíšeném zboží se na mě usmálo štěstí. Vietnamec se po ukázání sušenky sklonil za pult a vytáhl v misce naprosto stejné. Takže nějaké zdravé pochoutky z Asie? Že mě to hned nenapadlo.

Zpod pultu se ozvalo nespokojené zavrčení. Vietnamec se s miskou opět sklonil za pult a já zaslechla spokojené mlaskání. Do mého žaludku udeřil blesk. Já celých čtrnáct dní chroupala k čaji psí granule!

Sousedce jsem dodnes své tajemství zdravých sušenek neprozradila. A když se mě po nich ptá, významně zmíním, že se jedná o luxusní produkt a stojí opravdu hodně. Tolik za to přece nedá. Myslela jsem, že mám vyhráno a na sušenky bude zapomenuto. Včera ale za mnou přišel její manžel s tím, že by je chtěl své ženě koupit k narozeninám. Ví, že jsou tak drahé, ale co by pro svou milovanou manželku neudělal…

Anketa

Jak je pro vás důležitá zdravá strava?
Jím a piji pouze zdravě.
0 %
Preferuji zdravé jídlo a pití, ale občas si rád/a zahřeším.
18,2 %
Mám to pade na pade. Podle možností a situace.
27,3 %
Zdravá strava je jen marketing, jím a piji, co mi chutná.
9,1 %
Vůbec to neřeším, když mám hlad nebo žízeň, dám si, co je po ruce.
45,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 11 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám