Hlavní obsah
Zdraví

Křehký život nevinného dítěte

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Užíváte si se svými dětmi každodenní radosti. Ani ve snu by vás nenapadlo, že by se mohlo něco stát. Ale stalo se, a vám to obrátilo život vzhůru nohama.

Článek

Buďte na sebe a svoje děti opatrní, nikdo nejsme Superman

Tento příběh není můj, ale jelikož mě hodně zasáhl, tak vám o něm chci napsat. Je o chlapci, který je (byl) stejně starý jako naše dcerka. A proto mě to zasáhlo hodně hluboce a dojalo mě to až k slzám.

Život je někdy nevyzpytatelný

Jste spokojená rodina. Jedete si na výlet nebo za příbuznými a v životě by vás nenapadlo, že ta cesta, kterou absolvujete, vám obrátí život vzhůru nohama. Únava se podepsala na tom, co se odehrálo. Nebyla jsem toho příběhu součástí, ale dokážu se do něj vžít jako rodič dvou dětí.

Maminka, budeme jí říkat Jana, popisovala na sociální síti, co se stalo. Jeli z návštěvy a srazili se čelně s protijedoucím autem. Jejich auto bylo obsazené maminkou Janou, jejím přítelem a jejich dětmi. Starší holčičkou a chlapečkem, kterému byl necelý rok. V protijedoucím autě jela těhotná paní, které se nic nestalo. Tatínek bohužel byl tak moc unavený, že dostal mikrospánek a neukočíroval vůz.

Tohle se stát nemělo

Maminka Jana se probrala. Nebyla na tom dobře, ani její přítel. Jejich dcerka měla jenom pár modřin a pohmožděnin. Nejhůře na tom byl jejich chlapeček, který měl autosedačku s pultíkem. Na místo nehody byl vyslán vrtulník a chlapečka museli resuscitovat. Byl letecky dopraven do nemocnice.

Maminka poté, co se dala aspoň trochu dohromady, zjišťovala, co se s jejím chlapečkem stalo. Už při nehodě, když se probrala, vnímala, že je její chlapeček jako hadrová panenka a v tu chvíli bojuje o život. Autosedačka s pultíkem přeťala chlapečkovi míchu.

Osud si s námi někdy nehraje

Chlapeček byl přes 2 roky ve vigilním kómatu. Bohužel měl přeťatou míchu, a tak léčba nebyla u nás v republice možná. Rodina vybrala na speciální léčbu díky Doniu dostatek peněz, ale naši zdravotníci rozhodli, že by byl převoz náročný.

Nakonec to dopadlo tak, že bohužel chlapeček zemřel. Věřím, že jeho rodiče udělali maximum pro to, aby jejich chlapeček žil. Možná si jeho tatínek do konce života bude vyčítat, že řídil unavený. Ale co by mělo být důležité v tomto příběhu na zamyšlenou? Nepřeceňujte svoje schopnosti a, pokud možno, nevozte svoje děti v sedačce s pultíkem.

Zdravotník, který letecky přepravoval malého chlapečka do nemocnice i na svém instagramovém účtu varoval, jak ty sedačky nebezpečné jsou. Zmiňoval i příběh tohoto chlapečka. Jmenuje se Marek Dvořák. A velice ráda jeho profil sleduji, protože z čtení jeho příběhů jde kolikrát mráz po zádech. A je to bohužel vždy pravdivý příběh.

Jak se má rodina chlapečka?

Kdo to nezažil, nedokáže pochopit, jaké to pro rodinu je. Holčička ví, že její bráška odešel do nebe. Rodiče dostali dar v podobě dalšího miminka a je to také chlapeček.

Já jsem s maminkou občas v kontaktu. Z bolesti se tato rodina bude vzpamatovávat dlouho. Zažili něco, co je bude bohužel provázet až do konce života.

Když jsem se tuto velice smutnou zprávu dozvěděla, brečela jsem dobu v kuse. Jak jsem šla pro děti do školky, tak jsem je hned objala a uvědomila si, že je tak moc miluji, i když zlobí, ale jsou zdravé, v pořádku. Vážím si každého dne s nimi.

Dávejte na sebe pozor, život máme jenom jeden!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz