Hlavní obsah
Rodina a děti

Mateřská 21. století

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Monika Vargová, Canva

Dnes máme my maminky více možností, než měly naše maminky. A to ve všem. A kdo říká, že ne, ať si popřemýšlí.

Článek

Mateřská ve 21. století, vše je jinak

Naše maminky neměly takové vymoženosti jako máme my, ale stejně si pořád budeme na všechno stěžovat. Přitom žijeme v moderní době, většina z nás má myčku nádobí, automatickou pračku, sušičku. A pořád se najdou takové dámy, které si budou stěžovat na to, že nic nestíhají.

A víte, čím to je? Já si myslím, že to je tím, že dnes se hodně Facebookuje, Instagramuje, Tik Tokuje a potom není čas na jiné věci. Všechny maminky takové nejsou. Ale možná většina to tak dělá. Já znám i takový případ, že maminka měla doma děti, protože byly nemocné. A zapomněla se na Facebooku a oběd děti měly až někdy odpoledne. Kdyby ale jednou. Ono to bylo ale docela často.

Vůbec nemám nic proti dnešním maminkám, protože jsem sama maminka moderní doby. A máme doma vymoženosti jako je sušička, myčka nádobí. A jsem za tuhle techniku opravdu ráda. Usnadní mi to práci a ušetří čas. A protože mi to ušetří čas, mohu se věnovat dětem nebo jiným věcem a mám pocit, že toho stihnu více.

Mateřskou mám na 3 roky, do práce nespěchám

Dříve to ještě šlo, že jste si mohli nastavit mateřskou, tedy rodičovskou dovolenou na 4 roky. Momentálně to jde na 3 roky. Někde tohle vůbec možné není. Například Polsko má nastaveno rodičovskou na 32 týdnů, Velká Británie 13 týdnů. To je málo, že? Ale nejspíš to u nich funguje tak, že mají možnost umístit dítě do jeslí nebo nějaké skupiny, aby maminka mohla chodit do práce.

U nás v České republice tato možnost mnohdy není. Rodiče nemají kam umístit dítě mladší dvou let. A u těch 2 letých dětí to také není žádný med. Standardně u nás ve městě berou děti až kolem 3 let do školky. Já sama jsem musela vozit syna do vesnice, která je cca 10 kilometrů vzdálená, protože mi ho u nás ve městě nevzali. A bylo jim jedno, že do práce musím (byly mu 2 roky a já musela do práce, abych sebe a syna uživila, když si jeho otec našel jinou slečnu).

Jsou také i případy, kdy si rodina seká jedno dítě za druhým, ale už nepřemýšlí nad tím, jak všechny uživí. Když to u nás v ČR lze, proč toho nevyužít. Máme ten komfort, že z mateřské nemusíme spěchat do práce, pokud to není nutné. A když to nutné je a nemůže se postarat otec, chybí zase místa kam umístit děti pracujících rodičů. To si člověk nevybere.

Jsem maminka, ale proč bych nemohla podnikat?

Jak jsem již výše psala, v dnešní době máme jiné možnosti, když jsme na mateřské/rodičáku. Kromě moderních vymožeností tu máme několik možností, jak si na mateřské z pohodlí domova přivydělat. Sice mají některé maminky teorii, že když jsou na mateřské/rodičáku, že se o veškerý příjem má postarat otec, ale proč by maminka nemohla také kromě peněz od státu sama něco vydělat? Když se chce, všechno jde.

Hodně populární je síťový marketing. Ale tam si maminka moc nevydělá, protože je toho na trhu hodně. Musela by mít opravdu veliký tým nakupujících lidí, aby jí to nahradilo příjem ze zaměstnání. Další možností je pracovnice pro call centrum. Existují pasivní linky, takže nemusíte vy samy mít snahu o nějaký byznys po telefonu. Aktivní linky jsou právě o tom, abyste aktivně nabízely produkty, služby. A to také není pro každého.

I těchto možností jsem si všimla, a to je moderátorka chatu, virtuální asistentka, psaní článků. Opravdu toho je více. A dají se zvládat i s dítkem, které máte doma. Říká se, že maminka na mateřské je nejlepší manažer. Jaké si to uděláte, takové to budete mít. Ona není nutnost přivydělávat si na mateřské. Ale někdy ten tatínek dítěte nevydělá dostatek peněz. A proto existují tyto možnosti.

A pokud vás neoslovila ani jedna možnost, můžete začít podnikat úplně v něčem jiném. Třeba vás nějaká možnost napadne a vy si otevřete krámek, kosmetický salon nebo herničku pro děti. Nikdo vás do ničeho nutit nemůže, ale nemáme se špatně. Nebo ano? A že nemohou některé maminky najít to pravé ořechové? Všechno není hned. Vytrvat a ono se něco objeví. Jenom to chce aktivně hledat a ne čekat.

Hlavně si tu mateřskou pořádně užít, než nastanou povinnosti. Školka, škola, práce. Já sama mám práci z domova a beru to jako veliké plus, protože když jsou děti nemocné, nemusíte se zpovídat svému šéfovi, proč a na jak dlouho nepřijdete do práce. Uděláte si to podle sebe a máte svatý pokoj. Tohle je výhoda, na kterou nedám dopustit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz