Článek
1. Nikdy si nesedejte ke špinavému stolu. Spousta lidí, kteří přijdou do kavárny, restaurace či hospody, tak si sednou k tomu jednomu stolu, který není uklizený. Nedělejte to, i když si myslíte, že u vás obsluha bude rychle, což je pravda, aby ten stůl uklidili, ale jinak si o vás budou myslet své.
2. Neluskejte, nemávejte ani nepískejte na obsluhu, je to neslušné a obsluha si vás všimne i bez toho.
3. Zapamatujte si, že expreso ani piccolo neexistuje. Obsluha vám těžko udělá latté či cappuccino bez mléka a podobně.
4. Nechávejte dýško. Ano, zaměstnanci jsou placeni svým zaměstnavatelem, ale velkou část výplaty jim dělají právě dýška, správná míra je 10% z útraty, samozřejmě to není povinnost, ale pokud je člověk se servisem spokojený, není jediný důvod, proč spropitné nenechat, v Americe vám ho dokonce naúčtují automaticky.
5. Pokud vám obsluha řekne, že přijímá poslední objednávky, tak si buď objednejte nebo odejděte rovnou, rozhodně není po 12 hodinové směně zvědavá, aby jste ji přemlouvali k tomu, aby nechala otevřeno dýl.
6. Nedělejte hloupý vtipy - "účtenku pošlete Babišovi “ „Mně to nikdo neproplatí.“ „Zasekl se vám terminál? Tak to bude asi zadarmo.“ Ano, tyto „vtipy“ slyšel každý minimálně 100× a znovu už po tom netouží.
7. Máte skoro dopité pivo, obsluha přijde, váš kolega si objedná ještě jedno a vzápětí co ho obsluha přinese, vy chcete taky? Objednejte si ho rovnou s kolegou, obsluha nemá na starosti jen vás a rozhodně nechce k jednomu stolu chodit 10× za sebou.
8. Netykejte. Spousta starších lidí si myslí, že můžou tykat mladším. Ne, pokud se neznáte, rozhodně není slušné někomu tykat. A toto se netýká jen pohostinství.
9. Otevíráme za 20 minut, rozhodně ti teď kafe ještě neudělám. Zavíráme za 10 minut, rozhodně už ti pivo nenatočím. Prosím, dodržujte otevírací dobu a nechtějte obsluhu naštvat hned po ránu, případně k večeru, kdy už toho má dost.
10. Chovejte se k sobě slušně.
Toto jsou ty nejhorší věci, které můžete v podnicích dělat a myslete na ně.