Hlavní obsah
Lidé a společnost

Máte ve své blízkosti toxické kamarády?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Každý z nás se občas zamyslel nad tím, zda nemá ve své blízkosti lidi, kteří jsou ať už více či méně toxičtí. Podíváme se na pár znaků, které by nám měly ukázat, zda někoho takového ve svém životě máme.

Článek

Každý jsme občas unavení, ať už z práce, života nebo se nám celý den něco kazí pod rukama a potřebujeme si o tom s někým popovídat, ale po návštěvě kamarádky si přijdeme unavení ještě více než před její návštěvou. Toto bych brala jako první varovný signál k tomu, abychom se zamysleli nad tím, jestli naše kamarádka nám do života nepřidává špatnou energii více než tu dobrou. A proto se pojďme podívat na pár známek, které jsou podle mě náznakem toxického přátelství.

1. Má o nás zájem jenom v případě, že nikdo jiný nemá čas nebo se právě rozešla s přítelem.

- „Nebyl čas“, „Víš, yy nechce abych chodila ven s kamarády, ale teď jsme se rozešli a já potřebuju, aby si se mnou trávila čas, jinak se k němu vrátím.“, „Byla jsem domluvená s xx na procházce, ale na poslední chvíli jí do toho něco vlezlo.“ A spoustu dalších vět, které nám mají dát jasně najevo, že o nás stojí pouze v případě, že jí nikdo jiný nezbyl.

2. Bere naše problémy na lehkou váhu

- „A z čeho ty jsi unavená? Však nemáš děti, v práci se taky moc nenadřeš a doma to máš skvělý.“ Ano, to si myslíš ty, ale člověk má právo být unavený i když nemá děti, studuje nebo to navenek vypadá, že nemůže být unavený, ale každý má právo na to být unavený a těmito větami můžeme člověku ublížit.

3. Vše obrátí proti sobě.

-„Jo to nic není, kdybys věděla, čím vším jsem si prošla já.“ „To jsou prkotiny“ „Však máš všechno, já si musela všechno vydřít sama.“ „To je zlatej chlap, já narážím na samé idioty.“ „V práci to stálo za nic? Jo tak já jsem na tom hůř.“ Ne, pokud někomu říkáte o svých problémech a on vše otáčí proti sobě, aby vypadal jako největší chudák na světě, jedná se o pouhou manipulaci. Člověk potřebuje jenom vyslechnout a vlídné slovo, nikoli poučení o tom, že někdo je na tom hůř. To na špatné náladě neubere, pouze přidá.

4. „Poslala jsem mu žádost o přátelství, abych se na něj podívala.“ „Neuvěříš, kdo mi napsal.“ „Pozval mě ven“

- Ano, za okolností, že jste ho kamarádce neukázala vy, že se vám líbí, máte o něj zájem popř. že se s ním chystáte na kafe, je to v pořádku. A kamarádka mu nenapsala, ani si ho nepřidala pouze z důvodu aby ho kvůli vám proklepla či že to dělá pro vás. Všechny věty, které obsahují slovní spojení DĚLÁM TO PRO TEBE, jsou většinou toxické a rozhodně to ten člověk nedělá pro vás, ale pro sebe.

5. Ať už si to přiznáváte či ne, vysávají z vás energii.

- Bolí vás hlava, jste nepříjemní nebo vyčerpaní vždy po schůzce s „kamarádkou“ je to špatné znamení. A měli byste zvážil méně časté setkávání či úplné skončení kamarádství.

Pamatujte na to, že nejdůležitější pro sebe jste vy sama. A pokud někomu svou energii dáváte, musíte jí od něj též přijímat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám