Článek
Když někdo nemá svůj den, stát se může cokoliv. A když ten den nemá číšník, co právě roznáší pivo, někdo to odnese. Tím člověkem jsem byl bohužel právě já. Sedíme v restauraci u stolu a já se začínám zvedat, že si dojdu na toaletu. Bohužel to dělám právě v okamžiku, kdy jde kolem mě číšník. Ani jeden jsme to nečekali a tohle skončilo tak, že jsem měl skoro celý půllitr na oblečení.
No, co se dá dělat, snad nějak uschnu. Tričko sundám a vezmu si místo něj mikinu a kalhoty, ty snad za chvíli oschnou, až tak mokré nebyly. Co mě ale zarazilo víc, byl přístup číšníka. Mladého kluka, očividně brigádníka, který tuhle šlamastiku způsobil.
Můžu za to já
Kdo za to mohl? Netroufnu si říct. Prostě shoda blbých náhod v jednu chvíli. To se stane. Také jsem to nijak neřešil, nedělal z toho vědu. Tak mokrý jsem nebyl, uschnu. A podlahu si číšník vytře. Čekal jsem, že jak rychle se to stalo, tak rychle to také skončí. Ale ono ne. Brigádník se na mě hned obořil, že jsem nepozorný, že jsem do něj schválně narazil, že jsem mu vylil pivo. A že mi přinese hadr, abych to tam vytřel, a to pivo mi také naúčtuje.
Zapomeňte
Tak to tedy ne. Kdyby to byla moje chyba, přijmu ji, jsem chlap a stavím se k tomu čelem. Tohle byla náhoda, tak si holt ten „trest“ rozdělíme. Já navrhl, že zaplatím to pivo a on že to vytře. Přijde mi to fér, mne pár desetikorun nevytrhne a on, který si přišel primárně vydělat, nepřijde o peníze. Jen bude pár minut vytírat, to je v pohodě.
Ale on ne, on trval na tom, že já zaplatím a já uklidím. A potom demonstrativně přinesl hadr, kýbl a položil to vedle mě. Udělal mi čárku na lístku a drze řekl, že můžu začít. Tohle už bylo na mě moc. Požádal jsem ho, ať okamžitě zavolá provozního, manažera, nebo kohokoli, kdo to tam má na starost.
Jednal rázně
Po chvíli přišel provozní, zeptal se, co se stalo, a my mu vyložili naše verze. Brigádník trval na tom, že to byla jen a pouze moje chyba, já to přisuzoval dílu nešťastné náhody. A provozní? Ten měl jasno hned. Před plným lokálem se opřel do brigádníka, ať kouká vzít ten hadr, utřít podlahu a následně nakluše do jeho kanceláře, kde dostane rovnou výpověď, když neví, jak se chovat k hostovi.
Já se ho v tu chvíli snažil zastat, přece jenom mi výpověď přišla jako drsné řešení. Ale prý to nebyl jediný prohřešek a pohár trpělivosti přetekl. Zároveň se provozní přede všemi omluvil za špatného zaměstnance a tohle teda celou hospodu odrovnalo. Takový přístup se zažije málokde.





