Článek
Jídlo, pití, lopata, řetězy, písek či štěrk, hřejivé polštářky, powerbanka. To všechno jsou věci, které je dobré vozit v autě, pokud chcete být na rozmary zimního počasí skutečně připraveni. Jsou ale řidiči, kteří šli ještě dál. Poznáte je snadno. Stačí se večer nebo častě ráno projít po sídlišti. Jejich auta jsou snadno identifikovatelné.
Hadr na čelní sklo
Základem téhle specifické výbavy je snad ten nejhorší kus hadru, co doma člověk najde. Podobné se mi už roky válí ve sklepě s plánem, ho vyhodit. Ale vzhledem k jeho stáří se na něj už bojím sáhnout. Očividně zbytečně. Jsou lidé, kteří si podobný odporný kus tkaniny hrdě položí na své auto. Na čelní sklo. Má to pochopitelně svůj důvod – zabrání se tomu, aby čelní sklo namrzlo. Sice se dají pořídit vcelku dobře vypadající a funkční clony, které lze nakonec využít i v létě zevnitř, ale investice stokoruny patrně přijde některým až moc vysoká. Prostě, hadr je hadr.
Ponožky na zrcátka
Mě ty hadry na čelním skle prostě přijdou bizár. Jestli vám ne, tak pojďme přitvrdit. Čím? No přece ponožkami. Že máte ponožky zafixované jako něco, co se dává na holou nohu? Tak to se budete muset trošku dovzdělat a doučit. V zimě totiž ponožky patří na auto, konkrétně na zpětná zrcátka. Proč? Pokud jste přečetli odstavec o hadru na čelním skle, musí vám to být zcela jasné. Ano, i ponožky brání tvorbě námrazy.
Buďte za exoty
Přijde vám to jako skvělý, dokonalý a neokoukaný nápad? Tak prosím, klidně buďte také za exoty, na sídlišti vám, budou podobný tuning jistě závidět. Potom nezapomeňte ten promrzlý hadr a ponožku pěkně hodit do auta, kde vám nejprve zamáčí podlahu či sedačku, a následně přispěje k tomu, že budete mít uvnitř auta pořádnou vlhkost. A to přemýšlím pouze nad tou situací, kdy je mráz. Ne nad situací, kdy napadne na ten kus hadru pár centimetrů sněhu.
Nemá to smysl
Z logiky věci, podobná vylepšení úplně ztrácí smysl. Pokud jde o čelní sklo, je sice pravdou, že námraza se na něm neobjeví. Pořád tu ale jsou boční okénka, která stejně škrábat musíte. Tak jestli není časově efektivnější škrábnout ráno i to čelní sklo, než denně ráno a večer šaškovat kolem auta s tím hadrem. Navíc i ve dnech, kdy námraza není, protože o jejím výskytu nerozhoduje jen teplota pod nulou, ale i vlhkost nebo rosný bod. Takže mnohdy taháte hadr úplně zbytečně.
A pokud jde o ty ponožky – víte, že vaše auto má takové kouzelné tlačítko, určené k vyhřívání zadního skla, abyste ho nemuseli škrábat? Tak u většiny trochu normálnějších aut na trhu po jeho stisku dojde i k tomu, že se odmrazí i zrcátka. Zázrak.