Hlavní obsah

Lákala mě na samoobslužnou kasu. Z otázky, kterou dostala, byla paní rozhozená

Foto: Freepik

Jako klidně někdy půjdu na samoobslužnou kasu, ale až ve chvíli, kdy z toho reálně budu opravdu něco mít.

Článek

Nic proti samoobslužným pokladnám vyloženě nemám. Možná bych řekl, že je fajn, že se objevují. Hodně lidí jde tam a na normálních pokladnách jsou potom menší fronty. Já bych tam dost možná chodil taky, ale mám trochu obavu, že to pro mě bude zbytečně komplikované. A hlavně – proč bych si měl nákup markovat sám? Vždy jsem byl zvyklý, že to za mě udělá pokladní.

Já jsem zákazník

Jsem přece zákazník, ne zaměstnanec prodejny. Tak proč bych měl, proboha, hledat na každém zboží čárový kód, proč bych ho měl skenovat, proč bych si měl vážit potraviny nebo zadávat počet kusů? Odjakživa toto dělala pokladní a já si myslím, že by to měla dělat stále. A také je to ona, která, když nastane problém nebo chyba, vše vyřeší.

Pojďte na samoobslužnou

Přesto mě v obchodech personál často láká, ať jdu na samoobslužnou pokladnu. Jako nyní: stál jsem ve frontě a paní od samoobslužných pokladen si pro mě vyloženě přišla, abych šel vedle k samoobslužným. Prý mi s nákupem pomůže a budu tak mít nakoupeno rychleji. Já se na ni podíval a narovinu se zeptal:

A dáte mi za to nějakou slevu na nákup? Nebo mi za to dáte nějakou poukázku či jinou odměnu?

Paní stála jako zaražená – koukala, tápala, nechápala. No, víte, když už mám dělat za někoho práci, tak z toho chci také něco mít. Nebo snad, že byste mi ten můj kompletní nákup na samoobslužné kase tedy namarkovala vy a já budu jen stát a dívat? A tohle pro ni byla vyloženě poslední kapka.

Nenuťte mě

Já vidím, že tam máte samoobslužné pokladny, vím o nich, asi bych je zvládl používat. Ale dokud tam budete mít i ty klasické, tak mě prosím k ničemu nenuťte. Nechte mě, ať se rozhodnu sám, kam půjdu, kde si nechám zboží namarkovat. Jsem zákazník, já si vybírám, kde si co nakoupím, i kdo mi to jak namarkuje, nebo jak to zaplatím.

Až tam budete mít jenom samoobslužné pokladny, stále to nemusí znamenat, že na ně budu chodit. Prostě využiji svého práva volby a půjdu třeba do jiného obchodu, který chápe, že ne každý zákazník chce dělat práci, kterou dělat nemusí. Uznávám, může to být rychlejší, nemusí to být složité. Ale pořád je to jen a pouze moje rozhodnutí, jestli budu chtít. A tak by to mělo zůstat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz