Článek
Václavské náměstí
Nebo-li Václavák v Praze je nejen obchodní a administrativní centrum města, ale také středobodem významných společenských a historických událostí. Je bývalým Koňským trhem, který byl založen již se vznikem Nového města. Druhé největší náměstí v Česku je tradičním místem pro demonstrace, oslavy a jiná masová setkání.
Nová trať
Dopravní podnik hl. m. Prahy slavnostně zahájil výstavbu nové tramvajové tratě na Václavském náměstí. Tato trať bude dlouhá 550 metrů a povede od Národního muzea uprostřed náměstí. Součástí této investiční akce je také revitalizace horní části Václavského náměstí podle vítězného návrhu studia Jakub Cigler.
Jak dlouho bude výstavbe trvat
Práce budou probíhat v několika etapách a celkem potrvají tři roky. V první etapě, od 29. června do 30. září 2024, bude obousměrně přerušen provoz tramvají mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí.
V rámci této akce vznikne dvoukolejná tramvajová trať, která propojí stávající trať v Jindřišské a Vodičkově ulici s kusými kolejemi u budovy Národního muzea. Tato nová trať je součástí rozsáhlého plánu na modernizaci pražské dopravy, který zahrnuje také další projekty, jako je výstavba tramvajové tratě Muzeum, napojení na stávající tratě ve Vinohradské a Škrétově ulici a další.
Na kolik nová trať vyjde
Zhotovitel stavby EUROVIA CZ. předpokládá, že náklady na stavbu nové teti vedoucí na Václavské náměstí činí 1.239 miliardy korun.
Omezení
Tramvajový provoz: Od 29. června do 30. září 2024 bude obousměrně přerušen provoz tramvají mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. To znamená, že tramvaje nebudou jezdit na této části trati.
Stavební práce: Samotné stavební práce potrvají tři roky. Během této doby může docházet k uzavírkám částí chodníků, změnám v dopravě a omezení pohybu na náměstí.
Revitalizace horní části náměstí: Součástí investiční akce je také revitalizace horní části Václavského náměstí. To zahrnuje úpravy povrchu, osvětlení a dalších prvků.