Článek
Já chci rozhodně nový kus. Ráno objednávám, večer je v boxu. Skvělý, mám radost. Ale proč na sobě nemá visačky a není lépe zabalený? Doma to při prohledání kapes zjistím. V kapse protokol o vrácení a na něm všechny citlivé údaje předchozího zákazníka zo Slovenska. Jméno, e-mail, mohl bych mu klidně i zavolat. Jsem vážně děsně naštvaný. Dlouho jsem v nabídce vybíral batoh, který splňoval všechno, co jsem potřeboval. A teď obnošené zboží. Díky, nechci.
Píšu Alze: „To si snad děláte…, pardon legraci.“ Zákaznický servis odepisuje, moc se omlouvá a nabízí mi 250 Kč na další nákup, pokud si to použité zboží nechám. Cože? Já vážně nechci. A rozhodně si v nejbližší době u vás nebudu nic kupovat. Nechci trávit další čas reklamací. Píšu jim znovu, že jejich reakce na to, že dopustili ztrátu GDPR informací je neadekvátní a moje představa vyřízení je, že poslíček mi doveze nový kus a odveze si ten starý ohmataný.

Reklamační formulář u Alzy, se kterým přišlo použité zboží.
Opět uctivá odpověď. Reakce na jejich zákaznickém servisu mají vychytané, to se musí nechat. Ale neuspokojivé. Zase moře omluv. Prý musím batoh zabalit oblepit číslem reklamace a dát zpátky do boxu. Jak otravné. Ale poslali mi k tomu zas kupon, tenokrát za 500 Kč. A k tomu příslib, že reklamaci vyřídí kus za kus.
Strávím nějaký čas hledáním obalového materiálu, balením, přepsáním čísla reklamace. Pak cesta k boxu. U něj stojí jiný zákazník, který si dává na čas. Dobře, takže autobus do práce nestihnu, ranní meeting v čudu. Hotovo, posláno. Doufám, že dodrží slib, že mi dorazí tolik vytoužený batoh a hlavně aby byl nový. Už se zas začínám těšit.
Po 3 dnech zpráva od Alzy v mailu hlásí: Vaše reklamace byla úspěšně vyřízena - vracíme vám peníze na účet. Co? Jako vážně? I přes příslib řešení reklamace výměny kus za kus? Už vážně dost naštvaný opět píšu v odpovědi na jejich předchozí zprávu. Hluboce se omlouváme, nastalou situaci vážně interně řešíme, aby se už neopakovala, ale vaše peníze už jsme zadali odeslat zpátky.
Takže jsem opět otevřel aplikaci Alzy, opět objednal ten samý batoh - naštěstí dorazil už nový kousek. Aspoň, že mi to nákup zlevnilo, ale místo jednoho dne se celý nákup protáhl na víc než týden. Příště bude rychlejší zajít do kamenného obchodu.
Co vy, máte podobné zkušenosti při online nákupech?


