Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Nevýhody práce na home office pro zaměstnance

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Pokaždé, když zmíním před známými, že pracuji téměř stoprocentně z domova, tak většina začne vykládat, jak to mám výborné. Někteří zasněně, někteří závistivě.

Článek

Ti generačně zkušenější buď vyjádří pochyby o mém ohodnocení, že zaměstnavatel mi přece musí snížit mzdu, když denně nedocházím do práce, nebo rovnou o tom, zda vůbec nějakou práci provádím a neplatí mě jenom za sezení na gauči.

Výhody práce z domu si tedy představí každý. Když jsem hledala nevýhody, našla jsem je jenom z pohledu zaměstnavatele. Všechno ve stylu – nemůžete zaměstnance pořádně kontrolovat. Nikdo ale nepopsal nevýhody práce z domova z pohledu zaměstnance.

Ne/zavřu dveře „a padla!“

Má práce je úkolová s klouzavou pracovní dobou. Někdy musím pracovní věci řešit ještě po večerech. Když jdu třeba k lékaři, dodatečně si všechno dodělávám, protože to za mě prostě nikdo neudělá.

Můj zaměstnavatel – velký nadnárodní korporát - se v posledních letech téměř zbavil bývalého zázemí. Nechal si fyzické pobočky jenom v některých krajských městech, kam cca jednou za dva týdny docházíme všichni na dlouhé porady. Já to mám hodinu autem, nebo dvě vlakem. Odpadává luxus firemní kopírky nebo paní účetní pod nosem. Když potřebuji řešit např. daně, musím si je vytisknout po své linii a poslat do Prahy poštou. A dokud vláda neschválila povinné náhrady za práci na dálku, nedostávali jsme žádné kompenzace nákladů např. za elektřinu.

Duševně pořád v práci

Lidé si dost často představují, že když budete pracovat z domova, budete se neustále cítit, jako byste byli doma. Pravda je ale taková, že se naopak neustále cítíte jako v práci. I když máte volno. I když jdete spát. I když byste si už konečně chtěli odpočinout a jenom si číst knížku.

A zejména, když je ta práce trochu stresová a zaměřená na výkon. Nemáte luxus toho, že zavřete dveře kanceláře a necháte služební telefon, ať si vyzvání do prázdné místnosti. Neustále se od vás tak nějak nepsaně očekává být na příjmu. A pořád máte na očích svůj pracovní stůl nebo kout a s ním firemní laťky, které musíte daný měsíc dosáhnout. Neměníte prostředí, nemůžete nechat všechno ze sebe jen tak „spadnout“ po cestě domů a za dveřmi vlastního bytu řešit úplně jiné věci.

Pravda je taková, že pokud někdo „nabízí“ úplný home office, je výhodný zejména pro toho zaměstnavatele. Jinak by to nedělal.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz