Hlavní obsah
Zdraví

Martina Urban tetuje ženám po rakovině prsu nové bradavky. Za návrácení sebevědomí odmítá peníze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Foto poskytnuto Martinou Urban

Vystudovaná obchodnice vytetovala nové dvorce a bradavky už stovkám žen. Vše začalo před šesti lety, kdy její kamarádce po mastektomii lékaři vymodelovali ňadra připomínající balonky. Tak dlouho hledala cestu, jak jí pomoci, až si sama udělala kurz.

Článek

Právě tento týden Martina na svém facebooku přišla s novou výzvou, kterou potěšila spoustu žen po rakovině prsu: „Po dlouhé době se hlásím s videem. Točím ho jako poděkování, protože jste skvělí. Minulý týden se strhla vlna šílenství, ohledně starého příspěvku, který se týkal tetování areol. Na jeho základě se mi ozvala spousta nových zájemkyň. Jsem za to moc ráda, chci vyjít vstříc všem a pomoci. Jen teď momentálně to není v mých silách. A tak mě napadlo vypsat termíny na jeden týden v kuse, kdy nebudu tetovat nic jiného než areoly. Aspoň částečně by se mi tak podařil snížit ten obrovský počet žen, které se ke mně hlásí. Já si té důvěry moc vážím a strašně ráda to pro vás udělám. Když se na vás nedostane v tom červnovém týdnu, nebojte se, areoly vám udělám určitě, jen o něco později,“ slibuje Martina s laskavým tónem ve svém aktuálním videu, ve kterém nezapomíná poděkovat všem platícím zákazníkům, díky kterým je tato bezplatná pomoc ženám po rakovině prsu možná. „Vyzývám tímto i studentky, které se u mě učily tetovat areoly, budu moc ráda když se ozvete a přidáte se. Všechny prosím o trpělivost, odpovím všem,“ dodává Martina Urban z Hradce Králové.

Jeden týden půjde Martinina běžná práce stranou, zájem žen po mastektomii je obrovský

Akce „Týden Areol“ bude probíhat od 3.6. do 7.6. s tím, že objednávací časy budou každý den od 9:00, 11:00, 13:00 a 15:00. Je důležité, aby poslední operace prsou proběhla alespoň šest měsíců před datem tetování. Ne méně: „Pište mi do soukromých zpráv, termíny budou přiřazovat chronologicky, od nejstarších zpráv, které začnou chodit od zveřejnění tohoto příspěvku, t.j. 12.3. Zároveň prosím o info, zda je ablace oboustranná, či jednostranná a kdy proběhla poslední operace,“ píše na svém facebooku Martina.

Foto: Foto poskytnuto Martinou Urban

Práce Martiny, která tímto způsobem vrátila bezplatně sebevědomí a ženskost už stovkám žen

Odchod z korporátu Martina plánovala už nějaký čas. Nemoc nové kolegyně jí ale ukázala správnou cestu

„Bylo to tehdy, kdy jsem ještě školila v korporátu a pořád jsem tak nějak nevěděla, co se sebou. Nebyla jsem nešťastná, ale ani úplně spokojená, co se práce týče. Na školení mi tehdy nastoupila slečna, které bylo kolem 30 let. Během toho vstupního 14 denního školení úplnou náhodou zjistila, že má agresivní nádor v prsu a že musí okamžitě nastoupit léčbu. Vše naštěstí dopadlo dobře, byť to bylo za tzv. „za pět dvanáct“ a cca po roce se do firmy vrátila. O všem jsme si nenásilně povídaly a já zjistila, pro mě v té době šokující informaci, že „nová“ prsa jí sice chirurg udělá, ale že na nich nebude dvorec s bradavkou. No a to byla přesně ta chvíle, kdy jsem si řekla, že s tím přece musí jít něco dělat,“ vzpomíná Martina.

Od následujícího roku, tedy r. 2019, už vytetovala bradavky a dvorce nejen své kamarádce, ale i dalším stovkám žen po mastektomii ve věku od 19 - 65 let.

„Snažím se tetovat jednu klientku týdně, nevyjde to úplně vždy, občas do toho něco vstoupí, ať už dovolené, školení nebo něco jiného, ale tetuji od roku 2019, takže jich bylo opravdu hodně. Ale vzhledem k tomu, že rakovina prsu je nejčastějším druhem rakoviny u žen v ČR i ve světě, pořád to nestačí.“

Foto: Foto poskytnuto Martinou Urban

Martina Urban

„Po odstranění prsní žlázy zůstanou na hrudníku nepěkné jizvy a žena se necítí být plnohodnotná. Po všech hrůzách, kterými si prošla kolem této nemoci se navíc musí smířit ještě s tím, že přišla o to, co symbolizuje ženství a jeho krásu,“ vysvětluje důvody svého projektu Martina, podle které újma trvá i po odstranění příčin nemoci. I když je po určité době možná rekonstrukce prsu, který plastický chirurg vymodeluje pomocí silikonových implantátů a žena získá zpět své tvary, pořád jí něco chybí, ať je chirurg sebezručnější: „Prso má svůj tvar a pod oblečením nikdo nepozná, že něco není tak, jak má být. Ve skutečnosti ale úplně chybí typická pigmentace prsního dvorce, ve většině případů úplně chybí bradavka. V tuto chvíli přicházíme na řadu my, stylistky permanentního make-upu se zaměřením na prsní areoly,“ říká dobrosrdečná Martina, která chce ženám po rakovině vrátit pocit ženskosti v intimním životě, i pro sebe samu.

Nebýt nové kolegyně kdysi v práci, pravděpodobně by se nikdy o tomto palčivém problému nedozvěděla. Není jediná, kdo tuto službu nabízí, jen je pravděpodobně jediná, kdo si za ni nebere honorář, který se běžně pohybuje mezi 3 - 5 tisíci korun: „Nejsem jediná, bohužel službu nabízejí i některé zdravotní sestry, které na to nemají vzdělání, takže by to dělat neměly. Chtějí za to peníze a výsledky často vypadají hrozně. To byl důvod, proč jsem se rozhodla to dělat zdarma a precizně. Od kamarádky vím, čím si prošla. Vím, jaké je to peklo a jak hrozné psychické stavy ta léčba spouští. A já si řekla, že nechci, aby se pak ženy musely rozhodovat, jestli ještě mají peníze na tetování,“ vzpomíná na počátky svého rozhodnutí Martina.

Při každém setkání vzniká přátelství, jeho délka v takovém případě není důležitá

„Řekla bych, že se tato práce ani tak neliší od jiného tetování technicky, jako spíš tou intimitou. Ženy přede mnou odhalují svoje bolesti, ukazují jizvy. Většina z nich nechce jít do klasického tetovacího studia, kde sedí klasická tatér. Ovlivňují mě všechny, do jedné. Se spoustou z nich jsem v kontaktu. Je krásné číst zprávy na téma, jak se cítí skvěle, jak jdou do sauny, aniž by měly pocit, že na ně každý zírá, protože je něco jinak. A přiznám se, že největší pocta pro mě je, když klientka napíše, že partner nemohl uvěřit, že dvorec s bradavkou není skutečný, ale jen vytetovaný,“ usmívá se vděčně krásná blondýnka. Určitý druh přátelství vznikne podle ní v podstatě při každém takovém tetování: „Někdy je krátké, někdy výdrží jen na konkrétní návštěvu, někdy to je napořád,“ uzavírá Martina Urban.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz