Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Jak vytočit zákazníka aneb co vám nejvíc vadí

Foto: Pexels

Každý zákazník je jiný. To co některému přijde nepodstatné, jiného může vytočit.

Článek

Kartičku máte? Otázka, která nejednoho zákazníka „vytočí“. Ač máme na kartičku či aplikaci zboží výrazně levnější, ne každý zákazník ji chce vlastnit. Většinou jde o zákazníka, který nakupuje občas, nebo bere zboží, které není zvýhodněné v aplikaci a cena je stejná. My prodavačky ale musíme tuto otázku položit a popřípadě kartičku doporučit a založit. Bohužel se i stává, že když už se z nějakého důvodu nezeptáme, tak se najde zákazník, který si až po namarkování vzpomene, že vlastní kartičku a chce nákup načíst. Což znamená nákup vystornovat a narmarkovat znovu. Tak i z toho důvodu se ptáme.

Doplňkový prodej. Něco, co už dnes zná nejen prodavač ale i zákazník. Zboží je umístěno na kase a má být vhodně nabídnuto k nákupu. Toto zboží bývá obvykle i v nějaké slevě. Pokud se objeví v doplňkovém prodeji zajímavé zboží, není problém ho nabídnout a kolikrát ani nemusíme a zákazník si ho sám vezme. Bohužel ne vždy tomu tak je a v doplňkovém prodeji se objeví zboží, které se moc dobře nenabízí. Někteří zákazníci to považují i za otravné. Pro obchody je však doplňkový prodej zdrojem navýšení tržby. A tak je ve většině obchodů i dané, kolik se toho musí prodat a jsou z toho tlaky z vedení, plus vám to může ovlivnit i výši mzdy, pokud je to zahrnuto v rámci odměn.

Nemáme. Chápu, že když dorazíte do obchodu pro konkrétní věc a ona tam z nějakého důvodu není, je to nepříjemná situace. Někdy se jedná pouze o krátký výpadek, kdy se při objednávce neodhadla správně skladová zásoba. Někdy se jedná o zboží atypické, málo prodejné a nebo zkrátka danou značku nevedeme. I když obchodník chce mít co nejširší nabídku, tak není možné mít vše skladem na prodejně z kapacitních důvodů. Obchod není nafukovací. Pokud dané zboží nemáme, tak se stává, že zákazník nechápe a je neoprávněné naštvaný. Bohužel ve většině případů je to zákazník, který u nás nenakupuje a přišel jen z důvodu, že měl zboží objednané jinde a nestihlo mu dojít včas nebo zapomněl objednat.

Pátrání po konkrétním zboží. Zákazník přijde s tím, že zboží někdy před časem kupoval. Už ale nezná značku ani cenu. Vlastně ani neví, jak přesně to vypadalo. Prodavač by ale vědět měl. Tak běháte po obchodě a z toho mála indicií se snažíte najít požadovanou věc. Když už obchod obíháte v druhém kole, zeptáte se opatrně zákazníka, zda zboží kupoval tady. A problém je vyřešený, protože ve většině případů se jedná o konkurenční obchod, který má jiné zboží.

Výměna zboží a reklamace. Nejsme půjčovna, proto i tyto možnosti mají svoje pravidla, což někteří lidé nechápou a mají neoprávněné požadavky.

Sleva „A vy mi tam nemůžete nějakou slevu naťukat?“ I tuto otázku občas slyším. Možná v některých prodejnách mají prodavačky možnost s cenou hýbat, ale nemyslím si, že by to bylo až tak běžné, aby si o to zákazník sám řekl.

Určitě se najdou jiné situace, které vás zákazníky vytáčí. Ač se mi prodavačky snažíme vyhovět a mít co nejlepší zákaznický servis, tak musíme dodržovat určitá pravidla, které má daný obchod nastavené…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz