Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Jak zaručeně vytočit prodavačku aneb co nám nejvíc vadí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Patricie

Každá jsme jiná a každé může vadit něco jiného, ale určitě se v některých situacích shodneme. Svou práci mám ráda a většina zákazníků je skvělých, přesto se někdy objeví tzv. zákazník „prudič“.

Článek
  1. Zákazník nemocný - Nejvíce mi vadí zákazník nemocný. A myslím si, že takový zákazník do obchodu nepatří. Nejsme lékárna ani potraviny, bez kterých se po dobu nemoci neobejde. Když nakoupí a odejde, ještě to nějak pochopím, ale pokud má potřebu se radit a vybavovat, to už je i na mě příliš. Vadí mi i rodiče s nemocnými dětmi. I když dítě možná snáší nemoc lépe a nákup zvládá, myslím si, že patří do postele a klidového režimu. Chápu, že toto je věc rodičů, ale opravdu nestojím o to, abych byla nemocná i já.
  2. Zákazník telefonista - ty dělím na dvě skupiny. Zákazníka, který telefonuje již při příchodu a mnohdy vydrží telefonovat po celou dobu nákupu a já ač nechtíc se dozvím věci, které opravdu nepotřebuji vědět. Když jsou na prodejně i jiní zákazníci obsluhuji je a nebo si dělám svou práci. Nejvíc mě u telefonisty dokáže vytočit to, když dotelefonuje a najednou má nejvíc naspěch a shání obsluhu. Vlastně byste v té chvíli měli všeho nechat a obsloužit jeho, i když v tu chvíli obsluhujete jiného zákazníka. Další typ telefonisty je ten, kterého obsluhujete a jemu začne zvonit telefon a on hovor přijme a vy čekáte a čekáte až dotelefonuje a můžete tak dokončit nákup.
  3. Odbíhající zákazník - Ačkoliv nabídnete vše možné a několikrát se zeptáte, zda je to všechno a teprve pak nákup začnete markovat. A najednou si zákazník vzpomene, že ještě teda vezme to či ono a začne vybírat. Vy tak máte nákup rozmarkovaný a nevíte zda čekat, nebo nákup zrušit a obsloužit dalšího zákazníka. Vím, že někde se dá vrátit do rozpracované prodejky, ale u nás to tak bohužel není. Musím položky jednu po druhé smazat.
  4. Zákazník s jídlem - Někde mají na dveřích ceduli zákaz vstupu s jídlem, ale my ji nemáme. Přesto si myslím, že s jídlem by zákazník vstupovat neměl. Ti “slušnější” se aspoň ptají zda můžou. Jasně, že jim to dovolím, řídím se heslem náš zákazník náš pán. Ale pokud zákazník má např. croissant a než ho sní, nadrobí po celé prodejně, tak to mi vadí. Nebo když při rozhovoru jí, to mi přijde už hodně neslušné a kolikrát mu ani s plnou pusou nerozumím, co říká.

5. Zákazník spěchající - Vběhne do prodejny a už křičí, že spěchá a očekává od vás, že budete spěchat sním.

6. Zákazník na poslední chvíli - Ačkoliv máme otevřeno celý den až do 20 hod včetně víkendů, stává se, že zákazníci chodí těsně před zavíračkou a někdy chodí po prodejně už i po zavíračce. Naštěstí nepatřím mezi dojíždějící, přesto bych ráda šla taky domů včas. Máme také svoje rodiny a děti, které na nás večer čekají……

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz