Hlavní obsah
Finance

Jak jsem si naběhl ne na vidle, ale na SIPO a poštu

Že něco nevíte, není podstatné, vědět jste to prostě měl a mohl.

Článek

Jako řada občanů, platím roky prostřednictvím SIPA poplatky za rozhlas a televizi. platil jsem to SIPem a oni si to inkasovali (mimochodem inkaso je platba z podnětu p ř í j e m c e). limit inkasa si na účtu nastavuje plátce. v mém případě se inkasa roky uskutečňovala 13. - 14. dne v měsíci.

roky se částky neměnily až nyní došlo ke změně a to s účinností od 1. května . byl jsem pilný a dne 26. 4. jsem si sám zvýšil ve své bance limit inkasa a to tak, že to bez problému pokraje nově požadovanou výši platby v květnu 2025 a dalších měsících.

6. května jsem od Pošty obdržel mail že z důvodu překročení limitu na SIPO, který mám nastavený v bance mám provést platbu v květnu jinak a popisují jak.

součástí mailu byl i nový rozpis platby a ze 185 kč za duben se nově chce 223 kč s tím, že je tam 18 kč poplatek a s výší požadované částky se nedá nic dělat.

jednal jsem s poštou a paní na monitorované lince na mne dokonce i celkem křičela a za pitomce jsem já (měl jsem si zjistit co a jak) a moje banka, ta mne měla informovat do kdy se co dělá.

no a k čemu jsem se dopídil?

snad prý existuje ujednání, že spořitelna (rozuměj moje banka) každého 25. dne v měsíci dává poště informaci o limitech na SIPO (není to v kolizi s bankovním tajemstvím?) a oni tam, kde není dostatečná výše neinkasují. já jsem ale změnil limit až 26. dubna a tak jsem jeden den „zmeškal“ a že ani nebyl květen nikoho nezajímá.

že jsem jen klient, kterého ujednání těch firem nezajímají, že mohou inkasovat protože limit je dostatečný a je začátek května je nezajímá.

na Seznamu Zprávy jsem se dočetl v článku Magdaleny Malé z 2. 5. 2025, že prostřednictvím SIPO platí tyto poplatky cca 2,5 mil. občanů formou trvalého příkazu a 2,5 mil. zřejmě inkasem jako já, no a pokud nebyli tak rychlí jako já, pak poště mohlo klidně „naskákat“ 18 kč x 2,5 milionu = 45 milionů a proč se pro tu částku "neohnout “

z interpretace zaměstnanců pošty jsou za hlupáky klient - tedy já a banka

vrácení poplatku? chování orientované na klienta na straně pošty? co to je?

z mého pohledu se na vyústění problému hodí parafrázovaná písnička Olympiku - Skončili jsme jasná správa proč bych měl o SIPO zakopávat

pro svá tvrzení mám samozřejmě písemné doklady a to jak vlastní, tak i od banky a hlavního aktéra Pošty

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám