Hlavní obsah
Názory a úvahy

Záblesk podivné náhody

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pavel Vrba

Poprvé v životě spatřil jsem počátek zrození duhy. A ne jediné. Ono jde člověče o to, jak se na svět díváš. A vono to naše dívání není jednoduché. S oblibou říkám, že dnešní doba je ideální na to, aby člověk zblbnul.

Článek

A když zahlédnu premiéra Fialu, jak mává rukama při projevu, přijdu si fakt tak nějak jako v podivné tragikomedii. Všechna ta prohlášení o skvělosti, bez jakékoliv sebekritiky a sebereflexe. Ono bude ještě zajímavý, sledovat vývoj kolem Jurečky a jeho párty, soudě dle posledních informací. Člověk na pozici ministra (navíc představitel křesťanské strany) by měl okamžitě zvážit odstoupení ze všech funkcí a ne se trapně vymlouvat a držet se koryta. Kdo přeci víc dbát by měl mravní čistoty a příkladného chování, než právě on a jeho spolustraníci.

Komediální je oblíbené téma slavné Nuttely, ale najde se jich zajisté mnohem víc. Vše pod záštitou pro dobro lidí a jak rok 2024 bude rokem lepším.

Kolik různých proklamací od všech našich politiků jsem už slyšel…

Třeba takové obchody a ceny a působení politiků na všechny…

No aby nebyl občan spokojený, když ten či onen produkt už nestojí 30 korun, ale 29,73 Kč. Světe, div se, po letech objevily se cenovky s halířovými položkami. Kdo ví, třeba se někde ze skladů vrátí padesátníky či dvacetihaléřové mince. A aby si toho lid nevšiml, zatáhneme do veřejného vesmíru diskuse o změně peněz, tedy měny, nejlépe ty evropský. Však oni se s tím lidi rádi spokojí, než počítat haléřové položky. Ale nechci klesat na mysli, třeba v únoru ceny zboží ještě o pár haléřů ještě dolů poskočí. Je docela legrační, že s eurem pidistrany s preferencemi na pokraji volitelnosti, se vytasí.
A paradoxně o referendu k euru se mimo pár výkřiků jedinců ani nešpitlo. Taky proč, když je málo těch, co to myslí dobře a mnoho těch, co touží býti celoživotními politiky a rochňají si v politikaření.

Ale dost už tématu politiky. Pro mě osobně je politika a všechno politikaření plné škodlivých baktérií. Opakující se historické okamžiky, (ne)reakce a obecná spokojenost obyvatelstva se situací, maximálně doplněná o zanadávání u půllitru v hospodě, byť by s předraženým mokem, nebo doma s lahváčem.

Já mám celkem jasno

Je mi jedno kolik stojí to či ono, holt budu kupovat jen to nejnutnější.
Cena jídla či piva v restauraci? Společenskou normu jako spropitné? Drahé to či ono?
Je jen na mně, jak svou výplatu očesanou o daně a poplatky nakonec využiji. Jsou věci, bez kterých člověk může žít. Přeci nebudu podporovat gaunerství v nakupování předraženého zboží.
Jsem totiž přesvědčený o tom, že jako zákazníci, nejsme úplně bezbranní a právě toto je cesta k zamezení současného dění.

Jak se ale bránit blbé náladě

A hlavně se společenskými událostmi přespříliš netrápit. A hlavně nepřestat hledat dobrý věci a potěšující náhody. Zejména ty plné zázraků mívají k zahlédnutí velmi krátké trvání. Jsou velmi vzácné a jsou potravou pro naši duši.

Právě jeden takový okamžik jsem zažil nedávno. Přišel nečekaně a stejně tak, jak přišel, i rychle skončil. I přes své krátké trvání, nabídl by pohled nádherný.

To jsem si tak vyšel ze dveří ven a můj pohled upoutaly přistávající labutě na protějším poli. A za nimi, jako zázrak, zahlédl jsem duhu, která jako by z toho pole vyrostla. Za svůj život, trvající polovinu století, viděl jsem tento obraz poprvé. Nedalo mi to a letěl jsem pro fotoaparát a bez ohledu na všechna jeho nastavení, musel jsem ten obraz zaznamenat.

A udělal jsem moc dobře, ta krása tam vydržela velmi krátce…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz