Hlavní obsah
Lidé a společnost

Tereza Kostková: Režiséry si kvůli protekci neberu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Show Jana Krause, FTV Prima / Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0

V týdnu ji vídáme v nováckém seriálu Jedna rodina a od podzimu ji můžete vídat i na ČT 1 každou sobotu jako moderátorku StarDance. Podle mne ale herečky Terezy Kostkové není nikdy dost!

Článek

Blíží se třináctý ročník taneční soutěže StarDance ke které neodmyslitelně patří moderátorská dvojice Marek Eben (66) a Tereza Kostková (48). Herečka, kterou v poslední době vídáme i v seriálu Jedna rodina, nepřestává okouzlovat svým šarmem, empatií i ženskostí, kterou má očividně v genech.

Španělská krev v žilách

Narodila se jako čtvrtá dcera do láskyplného prostředí v pražské porodnici na Štvanici. Její rodiče jsou známí herci Petr Kostka a Carmen Mayerová. Kromě herectví má v genech i temperament a lásku k cestování. Po babičce má dokonce německo-španělské kořeny. Osud jí dal ale do vínku mnohem víc: „Jako správný blíženec jsem se už v dětství věnovala nejrůznějším zálibám. Nesnáším slovo „koníčky“, ale koně miluji. Chodila jsem na klavír, balet, rytmiku, flétnu, výtvarku i step, a zcela proti charakteristice správného blížence, jsem u lecčeho i dlouhá léta vydržela!“ přiznává herečka.

Herectví jí rozmlouvali

Mladá herečka začínala roku 1996 v Městském divadle v Liberci, kde hned úvodem získala titulní roli ve hře Anděla a piráti. Poté v letech 1997 až 1999 následovalo první angažmá v Západočeském divadle Cheb odkud odešla v roce 1999 do pražského Divadla pod Palmovkou. Zde si také tři roky přivydělávala jako tajemnice uměleckého souboru, aby si finančně přilepšila. Toto angažmá pro ni bylo osudové nejen z hlediska profesního, ale i po stránce osobní. Seznámila se zde se svým budoucím manželem a otcem jediného syna Toníka.

Bouřlivý vztah i rozvod

S režisérem Petrem Kracikem (66) se vzali v roce 2006, když Tereza otěhotněla. Obřad se konal v kostele sv. Antonína na Strossmayerově náměstí a v červnu 2007 se Tereze v porodnici U Apolináře narodilo první dítě syn Antonín (17). Kracik se ženil už po třetí, zatímco pro Terezu Kostkovou to byla premiéra. Její dnes už bývalý manžel byl impulsivní a jejich soužití provázely často dohady jak v soukromí, tak na veřejnosti. A tak se manželství už v roce 2013 dostalo do krize. Tehdy se ještě Tereze podařilo udržet rodinu pohromadě. Nakonec v roce 2015 dospěli oba k rozhodnutí, že vztahu již dali vše, a definitivně se rozešli. Krach manželství se jim podařilo utajit před médii celé dva měsíce, což podle slov herečky byl zázrak! „Často jsme se dohadovali, věděli to všichni kolem nás. Spíš se divím, že se to nedostalo ven mnohem dříve,“ přiznala tehdy Tereza.

Je to ten pravý?

Po pár letech se zamilovala znovu a znovu do režiséra. Slovenského herce a režiséra Jakuba Nvotu (47) si vzala tajně v roce 2018. Nvota je evidentně skvělým partnerem, jinak by si ho herečka po tak krátké době nebrala za manžela. Jakuba chválí i co se týče péče o jejího syna. Tonda si prý s náhradním tatínkem rozuměl od první chvilky. Problém by mohl nastat jedině v tom, že její současný manžel sám děti ještě nemá. Co když přijde chvilka a on po nich začne toužit?

Dostává protekční role?

Fakt, že i druhý manžel je režisér, ovšem rozjel řadu spekulací, jestli si Tereza režiséry nevybírá záměrně kvůli rolím: „Nepotkávám nikoho jiného než kolegy herce, které už znám, nebo kolegy režiséry, které už znám. A je pravda, že já jsem Jakuba ještě neznala. A když jsem ho poznala, pochopila jsem, jakou škodu jsem udělala, že jsem ho neznala,“ vysvětluje Tereza Kostková svůj výběr. Zcela odmítá stín jakéhokoli podezření, že by jí coby herečce ze vztahu s režisérem plynuly nějaké výhody. „Tak to možná bývalo, když byly pevné soubory, ve kterých byl nějaký režisér, a mohlo možná hrát roli, koho obsadí, ale dnes je to úplně jinak. Většinou obsazuje šéf toho divadla režiséra i herce. Takže nás dalo dohromady skutečně jen to divadlo,“ říká.

Empatická moderátorka

Tereza také moderuje svůj pořad Blízká setkání v rozhlase, kde zpovídá zajímavé osobnosti. Sama říká, že když se připravuje na rozhovor se svými hosty, má pocit, že je zná ještě předtím, než přijdou do studia. „Rádio mi zůstalo ve chvíli, kdy jsme všichni hodně nečekaně zůstali zavření. Sociální kontakt, povinnost se připravovat, o něco konkrétního se zajímat, to vše bylo pro mě skvělé,“ přiznává. Díky rozhlasu tak neuvízla ve vzduchoprázdnu a bez práce, jako někteří kolegové a moc si toho váží. „Slovo vděčnost je pro mě tak samozřejmá věc, že neumím být více nebo méně vděčná. Já jsem obecně vděčná za dost věcí v životě!“

Žena, která miluje svůj věk!

Tereza Kostková rozhodně nepatří k těm, které by se za svůj věk styděly. „Já svůj věk úplně miluji a přijde mi to fajn a báječné. Od čtyřicítky je to pro ženskou dobré. Vlastně už od třicítky mi to přišlo dobré!“ směje se optimisticky, přestože právě v tomto desetiletí se rozváděla. Zřejmě jí to vynahradilo to následující: „Asi záleží hodně na životě každého. Pro mě to období od čtyřicítky nahoru bylo, díky bohu, takové hezké a laskavé. Zatím bych si neubrala nic. Ani vrásku, ani jeden rok, přiznává s tím, že zatím ještě není tak stará, aby měla potřebu bilancovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz