Hlavní obsah
Názory a úvahy

Ale kdo za to může, mohl jsem udělat více?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Jsme na začátku topné sezóny a opakuje se to každý rok.

Článek

Již několik týdnů běží v mediích kampaň upozorňující na nutnost nechat si před topnou sezonou překontrolovat kotel, komín a vše s tím související. Je to jistě naprosto správné, počet požárů zaviněných sazemi, které se vznítily v komíně, a jiné problémy nedokonale funkčních topných zařízení jsou jistě dostatečným důvodem k připomenutí.

Až potud vše v pořádku. Trápí mne však související otázka. Jsem zodpovědný občan, vše jsem si nechal včas vyčistit a prověřit, zaplatil jsem odborníkovi a dostal potvrzení, že je vše funkční a bez závad. Několik týdnu na to z mého komínu vyšlehnou plameny, houkají hasičské vozy, škody jdou do vysokých částek. A v tomto okamžiku nastává ta otázka!

Jsem vinen já jako poškozený, nebo odborník, který mne ujistil, že vše je v pořádku? S tím samozřejmě souvisí veškeré jednání s pojišťovnou apod.

A jiný příklad. Ne každý má doma vlastní kotel, komín a vše, co s tím souvisí. Ale dnes prakticky každý vlastní stolní počítač, notebook, o „chytrém“ telefonu ani nemluvě.

A opět stejný postup. Jako zodpovědný uživatel jsem si koupil antivirový program. Nemám na mysli základní ochranu, kterou si každý může stáhnout zadarmo. Opravdu pokročilý program, inzerovaný jako bezpečný před celou řadou možných napadení. Přesto mé zařízení nedlouho po koupi příslušné licence napadne např. vir, který vše zablokuje.

Kdo má platit nákladnou opravu nebo v horších případech koupi nového zařízení?

A takovýchto příkladů, kdy jsem udělal vše potřebné a přesto to nepomohlo, vás napadne jistě více. A proto se ptám: na kolik jsou prodejci nebo řemeslníci zodpovědní za své výrobky nebo služby v případech, jako jsou popsány výše?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz