Článek
Po filmech, vybraných sportovních přenosech a části hudební produkce, které jsou placeny již řadu let, následovala celá řada televizních pořadů, které nabízejí jednak možnost předčasného shlédnutí dalších dílů nekonečných seriálů (nevím, zda je to výhoda, ale budiž) a hlavně absenci otravných reklam v průběhu promítání. To vše považuji za přijatelnou obchodní strategii.
Je jasné, že bez reklam by nejen komerční ale i veřejnoprávní televize a poskytovatelé obsahu internetu nemohli existovat. Proto dalším krokem byla nabídka možnosti sledování programu bez reklamních spotů za paušální platbu. Prosím, proč ne i zde existuje možnost volby. I když zde již je dost podstatný háček, protože i když si zaplatíte absenci reklam, netýká se to otravných „sponzorů programu“ což (ze zcela neznámých důvodů) se nepočítá do reklamního času!
Co však již vůbec nechápu je skutečnost, že před každým otevřením nejběžnějších a tím i nejvíce používaných vyhledavačů, se obrazovka ptá, zda chci sledovat obsah včetně reklam nebo si zaplatím jejich absenci. Druhou variantou téhož je otázka, zda chci akceptovat jen technické (prý nezbytné) sledovací programy (cookies) nebo akceptuji i jejich komerční část. Nechci rozebírat skutečnost, že i když důsledně označím možnost „bez komerčních cookies“ do pěti minut od okamžiku, kdy si vyhledám nějaký výrobek nebo službu, se mi začíná vnucovat nejméně desítka firem!
Nejhorší na tom však je, že se na to ty samé internetové stránky ptají pokaždé znovu!
Vážení, když už o mně víte vše, nebylo by by možné si do vašich databází uložit i moje volby?