Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kouzelné zaklínadlo dneška - digitalizace

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Nevím, jak v jiných oblastech našeho každodenního života, ale ve zdravotnictví tedy nefunguje, Opakovaně jsem se o tom přesvědčil.

Článek

A přitom se nejednalo o žádné případy, vyžadující složité řešení. Každou chvíli v mediích slyším a vidím ministra nebo vysokého úředníka prohlašujícího věty podle vzoru:

-Za pomoci digitalizace uvolníme desítky kvalifikovaných pracovníků pro jiné činnosti,

- Digitalizací zlevníme provoz a dostaneme dodavatelsko-odběratelské vztahy na novou úroveň,

- Digitalizace je jedna z hlavních cest do vyspělé Evropy.

Však jste to všichni již mnohokrát slyšeli. A nyní příklad y fungování z praxe.

Již léta beru stejný lék, kterého je někdy dostatek, jindy se musí shánět. Před digitalizací jsem obíhal lékárny tak dlouho, až jsem ho sehnal. Pak dorazila digitalizace! Na můj dotaz po léku mi bylo ve velké pražské pobočce jednoho z řetězců sděleno, že bohužel nemají. Ale podívám se vám do systému, sdělila téměř pyšně mladá lékárnice. Za chvilku jsem dostal odpověď, že dnes a zítra v Praze nikde, nejblíže v Berouně tam a tam. Ale mohu si objednat a až dorazí přijde esemeska… Jaký to pokrok. Cestou na autobusové nádraží do Berouna pro lék jsem se (nevím proč) zastavil ještě v menší lékárně téhož řetězce. A tam mně, zcela konsternovanému, na můj recept byl beze slova vydám můj kýžený lék. Nemohl jsem jinak a optal jsem se, zda přišel dnes a odpověď - mámo ho již týden. Tolik centrální evidence.

A případ nejnovější. Můj lék (stále tentýž) se jako jeden z mála vyrábí v balení po 90 kusech. Je to trochu k vzteku, protože tři mé ostatní léky jsou všechny v balené po stovce. Hromadí se mi tedy jako legendární horníci v dole a jednou za čas jsem u své lékařky v podezření, že neobjednávám léky správně. A dnes přišel ten den. Při tolikrát opakované objednávce stejných léků mi bylo sděleno, lék je nyní ve stovkovém, balení pojišťovna jej nemá v databázi a tudíž neproplácí! Takže výsledkem digitalizace je skutečnost, že výrobce změnil balení, a tedy i cenu a neposlal to pojišťovně a ta lékařům a lékárnám, nebo tak učinil a v digitalizaci „soudruzi z NDR“ udělali chybu. V každém případě jsem odešel z lékárny o vyšší stokoruny lehčí. Tolik propojení v oblasti zdravotnictví. Pokud je ti jinde obdobné, tak se máme na co těšit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz