Článek
Myšlenka propojit Prahu 6 a Prahu 8 není vůbec nová a diskutuje se o ní jež dlouhou dobu.
Návrh na stavbu lanovky, která by byla schopna přepravit 2300 lidí za hodinu a byla by hotová do dvou let za cca 2 miliardy korun, přece nemůže konkurovat tak ekologicky bezchybnému plánu, jako je postavit trojský most s tramvajovým okruhem za více než 6 miliard (za kterých do roku 2030 bude nejméně 10) a který zcela jistě nebude mít žádný vliv na ráz Trojské kotliny. Potřebné spojení pražských břehů bude sice o 6 až 8 let později a bude stát nejméně třikrát tolik ale ráz kotliny bude zachován!
Nejsmutnější na tom je, že jak vyplývá ze stanoviska k návrhu stavby lanovky:
„Z hlediska ochrany životního prostředí je podle dokumentu projekt přijatelný. Lanovka by totiž jen minimálně ovlivnila ovzduší, klima, půdu, vodu, přírodní zdroje či hmotný majetek. Přijatelně by ovlivnila i život obyvatel.“*
Bylo by asi laciné argumentovat lanovkami, které mohl každý turista, který vytáhl paty z české kotliny, vidět v Rakousku, Švýcarsku či Itálii. Všechny jistě naprosto ničí přírodní ráz zdejších měst a údolí.
Je jen škoda, že úředníci odboru ochrany prostředí pražského magistrátu neplnili svoje poslání již v minulosti. Například takové přehrady na Vltavě, které definitivně zničili romantický pohled na Zvíkov nebo opěvované svatojánské proudy, by nikdy nedostaly povolení! Sice by rozvodněná řeka dosáhla až do kanceláří magistrátních úředníků, ale ráz vltavského údolí by byl bezchybný.
*