Článek
Zde je několik sdělení, při kterých by zákazník e-shopu i kamenného obchodu měl zbystřit.
Nejčastějším lákadlem, používaným napříč všemi sortimenty výrobků a služeb, je sdělení: ceny od… V praxi to znamená, že například jeden vzor bot (a to ještě v okrajových velikostech) má nabízenou cenu a vše ostatní je dražší.
Variantou této praktiky je oznámení: pořídíte již od…
Velmi oblíbené je sdělení typu: prvních 100 volajících má výrobek (službu) zdarma! Můžete se vsadit, že mezi tou stovkou nebudete, nemáte to totiž jak zkontrolovat!
Podobnou praktikou je nabídka: vytočte si slevu. Schválně to zkuste několikrát za sebou a (velmi překvapivě) se střelka zastaví vždy na stejném procentu slevy, která je samozřejmě již předem zakalkulována do ceny.
Velmi oblíbeným trikem je výrazný nápis „Cena dopravy zdarma“. V dalším kroku objednávka je však (podstatně menším písmem) sděleno, že se to týká objednávek nad 2000.- Kč nebo je limit ještě vyšší. Pokud chcete objednat něco za např. 200.- Kč tak vás ještě mile upozorní, že máte objednat ještě za 1800.- Kč.
Když jsme již u dopravy zakoupeného zboží. Služby Zásilkovny a různých úložných boxů je jistě záslužná a praktická činnost a je pochopitelně zpoplatněna. Hlavním argumentem zvýšení poplatků za doručení (uložení) byla před časem cena paliva do rozvozových aut. V té době se cena litru benzínu (nafty) šplhala téměř k 50.- Kč. Dnes je cca 35.- Kč. Co myslíte, zlevnili doručovací poplatky?
A ještě jedna perla. Zakoupil jsem si na e-shopu zboží v městě, kdy žiji a nepotřebuji je dovézt, protože si bez problému dojdu od obchodu výrobce. Schválně zdůrazňuji do obchodu, a ne nějaké výdejny a podobně. Rozdíl mezi seriózním obchodníkem a ostatními (a není jich málo) je v tom, že ti druzí si i v tomto případě účtují dobírku, která se svojí výší přibližuje poplatkům za doručení.
Přeji pohodové předvánoční nákupy bez rozčilování a zbytečných výdajů.