Článek
Pochopitelně to má jen jeden účel, o kterém sní všichni pracovníci marketingu výrobců i obchodníků. Co nejpodrobněji znát potřeby a preference jednotlivých cílových skupin a všemožnými prostředky se snažit jim vnutit právě to jejich zboží nebo službu.
Ve výsledku se velká část potencionálních zákazníků setkává se záplavou informací, které si, ve velké většině, nijak nevyžádali a které jim jen stěžují racionální rozhodnutí, co vlastně potřebují a tedy si i koupí. Stačí si jednou prohlédnout nějakou stránku a „už vás mají“.
Někteří to však dotáhnou ještě dál. Zde je jeden z příkladů, jak ovlivnit nákupní chování.
V poště nic netušícího uživatele se objeví toto oslovení:
Už se vás nějakou dobu chci zeptat, zda je vše v pořádku?
Oslovení nespadlo do spamu (nevyžádané pošty a zadržených hackerských útoků), protože jste v minulosti stránku firmy, která vás takto oslovuje, navštívil a software ji tedy vyhodnotil jako přípustnou.
A po otevření (málo kdo odolá a starší lidé téměř nikdy) se můžete dočíst dále:
Všimla jsem si, že už nějakou dobu nesledujete moje zprávy…
Dovolte mi, abych vás dnes hýčkala speciálním dárkem jen pro vás.
A následuje sdělení o kolik % je právě dnes a právě pro vás zlevněno! Následuje zboží nebo služba, kterou sice nepotřebujete - ale za tu cenu!
„Rafinovaně“ následuje dovětek: tento odkaz je jen pro vás, prosím nesdílejte jej! Tím je dodána nabídce zdánlivá exkluzivita.
Bohužel řada lidí takto „výhodnému“ nákupu neodolá a výsledkem je často další nepotřebný krám, na který se doma práší.
A to je ten lepší případ. Zejména u nabídek, které chtějí platit předem, se často nedočkáte ani toho, co nepotřebujete, a jen vás stálo vyhozené peníze.