Hlavní obsah
Lidé a společnost

Velký bratr se stále zdokonaluje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ve svém předchozím článku jsem se zamýšlel nad funkcí nechtěných doplňků (cookies), které otravují život návštěvníkům internetu a snaží se o nich dozvědět co nejvíce.

Článek

Pochopitelně to má jen jeden účel, o kterém sní všichni pracovníci marketingu výrobců i obchodníků. Co nejpodrobněji znát potřeby a preference jednotlivých cílových skupin a všemožnými prostředky se snažit jim vnutit právě to jejich zboží nebo službu.

Ve výsledku se velká část potencionálních zákazníků setkává se záplavou informací, které si, ve velké většině, nijak nevyžádali a které jim jen stěžují racionální rozhodnutí, co vlastně potřebují a tedy si i koupí. Stačí si jednou prohlédnout nějakou stránku a „už vás mají“.

Někteří to však dotáhnou ještě dál. Zde je jeden z příkladů, jak ovlivnit nákupní chování.

V poště nic netušícího uživatele se objeví toto oslovení:

Už se vás nějakou dobu chci zeptat, zda je vše v pořádku?

Oslovení nespadlo do spamu (nevyžádané pošty a zadržených hackerských útoků), protože jste v minulosti stránku firmy, která vás takto oslovuje, navštívil a software ji tedy vyhodnotil jako přípustnou.

A po otevření (málo kdo odolá a starší lidé téměř nikdy) se můžete dočíst dále:

Všimla jsem si, že už nějakou dobu nesledujete moje zprávy…

Dovolte mi, abych vás dnes hýčkala speciálním dárkem jen pro vás.

A následuje sdělení o kolik % je právě dnes a právě pro vás zlevněno! Následuje zboží nebo služba, kterou sice nepotřebujete - ale za tu cenu!

„Rafinovaně“ následuje dovětek: tento odkaz je jen pro vás, prosím nesdílejte jej! Tím je dodána nabídce zdánlivá exkluzivita.

Bohužel řada lidí takto „výhodnému“ nákupu neodolá a výsledkem je často další nepotřebný krám, na který se doma práší.

A to je ten lepší případ. Zejména u nabídek, které chtějí platit předem, se často nedočkáte ani toho, co nepotřebujete, a jen vás stálo vyhozené peníze.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz