Hlavní obsah
Počítače a elektronika

Velký bratr tě vidí - neunikneš!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Jako již několikátý rok po sobě se opět zvýšil podíl vánočních nákupů potravin i dárků přes internet.

Článek

Stejným, ale pravděpodobně ještě vyšším tempem, se zvýšil čas věnovaný v nabídkách prakticky všech e-shopů reklamám.

Pokud se dívám na pořad komerční televize, jsem smířen s tím, že film je téměř dvakrát delší zařazením stále se opakujících reklam. Vím totiž, že z reklam je komerční televize živa. A mám volbu se na ni nedívat.

Uniká mi však smysl, proč při vyhledávání jakéhokoliv zboží na internetu jsou mi vnucovány cookies (mají svojí definici), ale pro mne jsou to jen „červy“ zavrtávající se do mého soukromého prostoru.

Pokud totiž hledám zboží, tak proto, že si ho chci koupit. Tedy přinést e-shopu zisk. Nevím proto, proč jim dávat možnost mne oslovovat zbožím, které nechci, nevybral jsem si ho a tedy mne nezajímá. Když se mne pokaždé další e-shop ptá na používání cookies, zásadně odpovídám “ odmítnout vše". Výsledkem je ovšem skutečnost, že nejpozději půl hodiny po návštěvě jakéhokoliv e-shopu je má obrazovka zahrnuta nabídkami produktů, které jsem si zobrazil, bez ohledu zda jsem něco koupil nebo ne. K čemu je tedy to odmítnutí?

Šel jsem ještě dál a u renomovaného výrobce antivirového softwaru jsem zakoupil program, který (jak stálo v nabídce) mne zbaví cílených reklam. A hádejte o kolik se snížila lavina reklam na obrazovce mého PC?

Jak asi víte z vlastní zkušenosti - nic se nezměnilo!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz