Hlavní obsah
Cestování

Delegátka nás ubytovala v jiném hotelu a místo vysvětlení, vytvořila iluzi, že se nic nezměnilo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Janaš, ilustrační foto

Když jsme po dlouhé cestě dorazili do hotelu, byli jsme vřele přivítáni: „Karibu a hakuna matata!“ Velkolepá uvítací choreografie hotelového personálu nám hned na začátku zpříjemnila první dojem.

Článek

Příběh naší dovolené začal jako každý správný blockbuster – slibně, s úsměvy, tančícím personálem a uvítacími drinky, které by rozzářily i nejzamračenějšího cestovatele. Hotel Jumbo nám na první pohled připadal jako ráj na zemi. Pláž, palmy, all inclusive servis, co víc si člověk může přát, že? No, třeba funkční WiFi, ale kdo by si kvůli tomu lámal hlavu, když si může užívat rovníkového slunce.

Všechno nasvědčovalo tomu, že nás čeká dovolená snů. První dva dny jsme si bezstarostně užívali bílé pláže a stínu palem. Naše idylka dostala první trhlinu ve chvíli, kdy jsme zjistili, že jediné místo, kde WiFi signalizuje svou existenci, je restaurace. A to jen teoreticky, protože prakticky bylo připojení na úrovni telefaxu. No nic, řekli jsme si, aspoň si užijeme víc místní společnosti.

Alespoň do chvíle, než nás napadlo, že využijeme připojení na recepci. A bingo! Měli jsme internet. Milá recepční nám ochotně dala heslo na silnou wifi síť, která byla dostupná v hotelové recepci, a my si tak mohli v klidu přečíst zprávy a e-maily. Ale jak to tak bývá, radost trvala jen do chvíle, než jsme po dvou dnech zjistili, že heslo již neplatí a WiFi je prý jen pro personál. Tak to je novinka!

To nás překvapilo, protože podle informací od delegátky cestovní kanceláře v propagačních materiálech, které jsme dostali na letišti, stálo, černé na bílém, že WiFi je dostupná v barech a ve všech hlavních částech hotelu. Když jsme se s delegátkou spojili, tvrdila nám, že WiFi, v rámci našich služeb, je jen v restauraci. Tak buď!

Ale teď to nejlepší – po malé detektivní práci jsme zjistili, že nebydlíme v hotelu Jumbo, ale ve vedlejším hotelu Jacaranda. Při dalším pátrání po dostupné WiFi jsme zjistili, že jsme ve skutečnosti ubytováni v jiném hotelu, přes cestu od toho, kde jsme měli využívat služby. Klíče od našeho pokoje s velkým přívěskem „Jacaranda 812“ a informace od pokojské nás utvrdili, že jsme ve skutečnosti v hotelu Jacaranda, což byl název sousedního hotelového rezortu. Když jsme se na toto zjištění obrátili na delegátku, ta nám začala tvrdit, že se jedná stále o část hotelu Jumbo, jen budova, v níž máme pokoj se prý nazývá Jacaranda, protože je vedle hotelu s tímto názvem.

„Ne, ne, jste stále v Jumbo,“ ujišťovala nás naše delegátka s vážným tónem, „jen to, že se ta část jmenuje Jacaranda, protože… je vedle Jacarandy.“ Aha, jasné! Jako když si řeknete, že jste ve Francii, jen proto, že stojíte vedle francouzské bageterie. Zbytečná komedie, kde hlavní roli hrála delegátka cestovní kanceláře, která by s trochou snahy mohla pracovat jako iluzionistka.

Celá situace byla poněkud zvláštní. Pokud by nám delegátka hned na začátku vysvětlila situaci, pravděpodobně bychom to brali s pochopením. Ono v celku by se asi nic nedělo, v hotelnictví se to stává, vyprodají hotel, ubytují vás v podobném, situaci vysvětlí. Pokud by nám to paní delegátka sama řekla, pravděpodobně bychom nic nenamítali. Budeme to mít všude o kousek dál, a to je asi tak všechno.

Jenže světe div se! Místo omluvy a vysvětlení, delegátka doslova napsala: „Nebydlíte v jiném hotelu toto je stále část Jumba, akorát se tomu říká Jacaranda, protože je to vedle Jacarandy.“ A bystře dodala: „Hotely i kategorie pokojů se mohou pojmenovávat různě. Není na to žádné pravidlo…“

Tak a je to. Co na tom, že je architektonicky i funkčně zcela součástí jiného komplexu? Jumbo, akorát se tomu říká Jacaranda, protože je to vedle Jacarandy!

Nicméně, tvrzení, že budova, v níž jsme byli ubytováni, je jen shodně pojmenovanou částí po sousedním hotelu, nás značně překvapilo. Vypadá to, že v hotelnictví může být kreativita s názvy míst opravdu pestrá. Nebo jen mazaná agentka jedná s klienty jako s dětmi.

Proto, milí přátelé, pokud se chystáte na dovolenou, pamatujte na to, že ne všechno je tak, jak se zdá. A že někdy můžete skončit v hotelu, který se může jmenovat jakkoli – podle toho, jak se zrovna delegátce cestovní kanceláře chce. A pokud vám někdo řekne, že jste v hotelu Jumbo, i když všechno kolem vás křičí Jacaranda, nevěřte mu. Možná jste jen v dalším dílu reality show „Jmenuju se, jak se to zrovna hodí“.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz