Hlavní obsah
Cestování

Ostrov Maltézských rytířů - poklad Středomoří

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Janaš

Ostrov Maltézských rytířů - poklad Středomoří

Už delší dobu jsem chtěl navštívit jeden z jazykových kurzů na Maltě, protože jsem si uvědomoval, že je potřeba udržovat mou angličtinu v kondici. Po dlouhém přemýšlení a hledání ideálního termínu jsem se nakonec rozhodl, že nejlepší dobou bude jaro.

Článek

Po několika dnech vyhledávání nejlepších letenek a ubytování jsem konečně narazil na společnost, která mi nabídla nejvýhodnější řešení. Bez váhání jsem zakoupil letenky a pokračoval v hledání ubytování. Nakonec mi přišla e-mailová nabídka od Booking.com s nádherným starobylým domem ve čtvrti Brigu na Maltském ostrově.

Prvním úkolem po příletu na Maltu bylo vyzvednutí auta od společnosti Sicily By Car. Celý proces proběhl poměrně plynule a rychle – za pouhých 30 minut už jsem držel klíče od svého pronajatého vozu. Cesta do ubytování byla trochu složitější díky tomu, že jsem poprvé v životě řídil vlevo, ale nakonec jsem se do místa ubytování dostal, i když ne zcela bez problémů – hned cestou z letiště jsem málem přišel o levé zrcátko.

Ubytování bylo opravdu fascinující – jednalo se o starý dům s úzkým točitým schodištěm a nádhernou atmosférou staré Malty.

První den na ostrově jsem strávil prohlídkou hlavního města Valletty, kde jsem navštívil například katedrálu svatého Jana Křtitele či pevnost St. Elmo. Během mého týdenního pobytu na Maltě jsem měl možnost vidět spoustu dalších památek a historických míst spojených s rytíři johanitského řádu.

Ubytován jsem byl ve čtvrti Birgu v starobylém domě s fascinující atmosférou staré Malty. Přístup do mého pokoje vedl úzkým a točitým schodištěm - opravdu ne pro každého.

Zažil jsem opravdu hezkou příhodu, která se točila kolem výběru mého trička. Když jsem se ráno oblékal na celodenní túru do Valletty, vybral jsem si černé tričko z obchodu Celio s bílým nápisem v japonštině. Upřímně řečeno, ani když jsem si ho kupoval, ani později jsem nezjistil, co se na tom tričku vlastně píše. Během návštěvy Valletty jsem se ráno v osm hodin zastavil na kávu a koláč v místní kavárně, která se nachází hned za Valletta Contemporary. I přes brzkou hodinu byla kavárna skoro plná. Najednou na mě začala mávat velmi elegantní dáma asijského vzhledu. Nevěděl jsem, co po mně chce – jestli jsem ji snad zabral její místo nebo snad sedl jsem si na její kabelku?

První den jsem se rozhodl navštívit hlavní město Malty - Vallettu. První památkou, kterou jsem navštívil byla katedrála svatého Jana Křtitele. Po zaplacení vstupného 17 eur jsem byl ohromen krásou katedrály - úchvatná podlaha, nádherné stropy a obrazy, některé i originály od Caravaggia.

Nakonec ke mně paní přišla a velmi zdvořile se mi představila jako ředitelka právnické firmy z Londýna žena s japonskými kořeny. Zeptala se, jestli vím, co mám napsané na tričku – a teprve tehdy mi to došlo! Nápis na mém tričku byl důvodem jejího zájmu. Jak mi později sdělila, na tričku bylo v japonštině napsáno „každý má svou cestu“. Paní byla velmi nadšená a já jsem se sice cítil trochu v rozpacích, ale nakonec jsem byl rád, že jsme se takhle přátelsky setkali a strávili společně hezkou chvíli i když to byl vlastně jen small talk u ranní kávy.

Nezapomenutelný zážitek byla návštěva městské knihovny ve Vallettě – úchvatný prostor plný starých knih, kde na vás dýchne atmosféra minulosti. Podobné pocity jsem zažil i při prohlídce ukázkového domu ve středověkém centru, který ukazuje, jak kdysi žili rytíři: dole měli obchůdek nebo kancelář pro hosty a nahoře malinkou ložnici o velikosti metr a půl na metr a půl.

Historické centrum Valletty je známé díky dlouhé promenádě, obrovskému přístavu, pevnosti St. Elma nebo chrámu svatého Vavřince s typickou italskou kopulí. Najdete zde i Palác velmistrů a další památky spojené s rytíři johanitského řádu.

Úžasným zážitkem bylo také jezdit lodí do Valletty. Tuto cestu jsem často absolvoval vícekrát denně – dopoledne i odpoledne – protože samotná krátká plavba za dvě eura stojící loďkou byla velmi hezká. Dokonce jsem si natočil několik videí, které si můžete prohlédnout. Celý týden jsem strávil objevováním a prohlídkou památek, prozkoumáváním Malty i jejích přírodních krás. Na Maltě se nachází mnoho kostelů – možná více než kdekoliv jinde na světě.

Výbornou dopravu na ostrově zajišťují místní autobusy: auto jsem nakonec využil jenom na vzdálenější cesty, cestu do jazykovky a transfer na letiště.

Celý týden na Maltě byl nádherným zážitkem plným dobrodružství, nových poznatků a kulturních zážitků. Jsem rád, že jsem se rozhodl tento jazykový kurz navštívit a doufám, že mi to pomohlo nejen vylepšit moji angličtinu, ale také rozšířit své obzory a poznat nové kultury.

Malta, Valletta, Birgu a Mdina

Foto: Petr Janaš

Birgu

Nenechte si ujít tyto nezapomenutelné památky ve Vallettě: Katedrála sv. Jana - tato impozantní katedrála z 16. století skrývá v sobě rysy francouzského, španělského a italského umění. Velmistrovský palác - poznejte bývalou rezidenci slavných maltézských rytířů. Horní Barrakka zahrady  - procházka malebnými zahradami se stylovými románskými oblouky. Muzeum archeologie - objevte 5 000 let staré artefakty z celé Malty. Golden Bay - nechte se unést krásou písčitých pláží, které jsou na maltském souostroví vzácností. Valletta je s počtem 6 000 obyvatel nejmenším hlavním městem Evropy, ale to rozhodně není vše, co Malta nabízí! Navštivte také:

Mdina nebo také Tiché Město - okouzlující historické město, které je právem označováno za nejkrásnější na Maltě.

Hagar Qim - megalitické chrámy z mladší doby kamenné patří mezi nejvýznamnější památky na Maltě. Marsaxlokk - romantická atmosféra malého rybářského městečka vás určitě uchvátí. Grand Harbour známé taky jako Port of Valletta - obdivujte přírodní krásu tohoto velkolepého přístavu. Malta National Aquarium - objevujte podmořský život více do hloubky než jen skrze šnorchlovací brýle. Mosta - návštěva jednoho z největších maltských měst, které je dnes plné života a zajímavostí.

Snad článek sám vám pomůže naladit se na pozitivní atmosféru a těšit se na návštěvu Valletty a dalších míst na Maltě!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz