Článek
Jednou z oblíbených frází, kterou tito manipulátoři používají je :
Lidé se dělí na dvě skupiny. Na ty, co mají radost z úspěchů druhých a na ty, co závidí. Přeji vám, abyste se k té první skupině připojil co nejdříve. (konec citace)
Tím se snaží v protistraně vyvolat dojem, že je závistivá, což je samozřejmě negativní vlastnost, a když si to přečte publikum na sociální sítích, tak má autor o lajky hned postaráno. Přece morálně bojuje proti „závistivci“. A vy jste naopak v silně defensivním postavení. Velmi mazaná strategie.
Radil jsem se s několika kamarády psychology, co na to odpovědět?
Zde jsou možné odpovědi. Hlavní je zachovat klid a možno kupříkladu odpovědět -
„Děkuji za tvou/Vaši zprávu. Jsem překvapen(a), že se cítíš takto. Chci tě/Vás ujistit, že nemám žádný důvod k závisti. Spíše se snažím soustředit na svůj vlastní rozvoj a radovat se z vlastních úspěchů. Pokud máš nějaké obavy nebo otázky ohledně mého postavení, rád(a) s tebou/vámi o tom otevřeně promluvím.“
nebo:
Děkuji za váš komentář. Sdílím názor, že radost z úspěchů druhých je skvělým přístupem k životu. Snažím se držet pozitivního pohledu a podporovat úspěchy lidí kolem sebe. Věřím, že společným povzbuzováním a sdílením radosti můžeme vytvořit pozitivní a inspirativní prostředí.
Tím takového filutu dostatečně vykolejíte, prostě se tváříte, že jste jeho podprahovou urážku jakoby nepochopili anebo že je vám totálně lhostejná.
Ze zkušenosti vím, buď se na to pak protihráč vykašle - jelikož si uvědomí, že „kosa narazila na kámen“ a úsilí, které by musel/a vynaložit na diskuzní vítězství, by bylo přespříliš vysoké a nestálo by za to.
Anebo varianta 2 - protistraně ujedou nervy, nechá se vyprovokovat k ostřejším reakcím a tím se odkope, že to není ten rádoby hodný pán či paní, jak se tvářil z počátku.
Sečteno - před internetovým publikem se ukáže čím je ve skutečnosti, a hotovo dvacet!
Pěkné diskuze na sociálních sítích přeji.