Článek
Hollywood umí balit i ty nejbanálnější nápady do obalu pohádky, aby na to lidi skočili.“ Manželka se na mě tehdy podívala s výrazem, že jsem jen cynik, a opakovala: „Vidíš? Láska nezná věk, i v důchodovém věku může přijít nový začátek.“
Já jsem ale zůstal skeptický. Celá ta prezentace byla až příliš dokonale naaranžovaná. Společné úsměvy před kamerami, sladěné výpovědi, jak si rozumí – žádná náhoda, jen precizně napsaný scénář.
A teď se ukázalo, že jsem se nemýlil. V médiích prasklo, že jejich „romance“ byla od začátku jen promyšleným marketingovým tahem. Fanoušci jsou v šoku, komentáře plné zklamání.
Manželka mi tehdy namítala: „Ale vždyť to vypadalo tak opravdově! Ty jejich pohledy, ty doteky… to přece nejde hrát.“ Jenže já jsem se musel smát. „Prosím tě, vždyť jsou to herci. Když někdo umí prodávat iluzi, tak právě oni. Hrají celý život – a čím uvěřitelnější to vypadá, tím líp to funguje.“
Hollywood jako továrna na city
Tohle není první případ. Hollywood podobné hry hraje už desítky let. Vztahy mezi slavnými vznikají a zanikají s podezřelou přesností – zrovna když se chystá premiéra nebo když je potřeba oživit slábnoucí kariéru.
Vzpomínáte na páry, které „vzplály láskou“ na place a stejně rychle se rozešly hned po posledním promu? To není náhoda, to je součást plánu. Skutečné city se tu prodávají jako merch. Někdy se vztah drží i po premiéře, aby měl příběh delší životnost. Jindy se naopak chystaný „rozchod“ stane dalším mediálním trhákem, který zaplní titulky a přitáhne další pozornost.
Publikum chce věřit
Možná je největším paradoxem to, že to celé funguje právě proto, že lidé chtějí věřit. Příběh dvou stárnoucích celebrit, které našly lásku na prahu důchodu, zní totiž krásně. Dodává naději, že štěstí přijde kdykoli. Jenže když se ukáže, že jde o reklamní konstrukci, následuje šok a pocit zrady.
Ale šok netrvá dlouho. Za pár měsíců přijde nová „romance“, nové fotky, nové úsměvy. A diváci opět zapomenou, že city v Hollywoodu se často řídí smlouvami, ne srdcem.
Cynik měl zase pravdu
A manželka? Teď už mlčí. Už neobhajuje, že „pravá láska nezná věk“. Pomalu připouští, že i city se dají prodávat – a někdy se prodávají líp než samotné filmy.
Mně je z toho trochu smutno. Ne z toho, že láska Pamely a Liama nebyla skutečná – ale z toho, že jsem se trefil. Cynik měl zase pravdu.
Hollywood znovu dokázal, že jeho největší trumf není scénář, kamera ani efekty. Je to schopnost přetavit i ty nejintimnější emoce v produkt, který se dá zpeněžit. A láska? Ta se v tomhle průmyslu už dávno stala jen jednou z komodit.
Anketa
Zdroj:
https://www.tmz.com/2025/08/29/pamela-anderson-liam-neeson-fake-relationship/