Článek
Takový cyklista, ten totiž může absolutně vše. Smí jezdit po silnici, po chodníku, ale i po cyklostezce - ta je ale jen pro ty nejodvážnější a nejlepší, protože jinak si neumím vysvětlit, proč je využívá tak málo cyklistů. Což to, to bych ještě dokázal oželet, ale co jim skutečně závidím, je jejich absolutní imunita na všechno. Nemusí respektovat jednosměrky, mohou jezdit po přechodech, klidně i na červenou, blikající světla u šraněk se jich netýkají a co je nejlepší, můžou beztrestně vjet na přechod, a to klidně i 2 metry před jedoucím autem. A ještě k tomu můžou vyčinit řidiči, co že je to vlastně za hovado (výraz byl velmi moc zjemněn). Bohužel, jak je napsáno zde:, tak už se nebojí ani jezdit ve stavu absolutně na plech a způsobovat smrt zvířatům.
Možná, že se vám to bude zdát přitažené za vlasy, ale bohužel vše výše zmíněné jsem u cyklistů, krom odkazovaného článku, viděl v průběhu jednoho víkendu. Smutným kontrastem je, že řidiči osobních aut naopak dostávají pokuty i za „prkotiny“. Například 600 Kč za rychlost 53 km/h tam, kde je povoleno 50 km/h a nebo 300 Kč za deseti minutové překročení povolené doby parkování.
Bohužel, řidiči mají ke své smůlu SPZ, díky kterým jsou snadno dohledatelní. A když SPZ nemají, byť třeba omylem ztracenou, hlídku PČR mají za sebou do dvou minut. Naproti tomu cyklisté nejsou nijak dohledatelní, tak se patrně ani policie nesnaží je nijak trestat. Asi se opravdu čeká na to, až nějaký cyklista se 2,5 promile nezažene pejska pod auto, ale srazí člověka a v ideálním případě ho zabije. Protože do té doby, jsou oni králové světa a nikdo je nezastaví.
Všechny výše popsané přestupky cyklistů se odehráli během dvou dvanáctihodinových služeb na taxíku v menším městě. Jak to asi pak vypadá třeba v Praze, Brně, Ostravě, nebo Plzni? Je mi ze současné situace skutečně blivno.