Hlavní obsah
Názory a úvahy

Koncesionářské poplatky? Proč neplatit i autokempům, protože mám stan?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Koncesionářský poplatek je přežitek. Zavedení poplatku i pro domácnosti s mobilním telefonem zahrne prakticky všechny - tak, jak to bylo dříve. A budeme platit za něco, co ve výsledku ani nepoužijeme.

Článek

Brouzdám si tak večer internetem a narazil jsem na článek o navýšení koncesionářských poplatků. A navíc s rozšířením na domácnosti, které vlastní PC, či tablet. Proboha proč? Zahloubal jsem se v hlavě a poměrně rychle jsem došel k  závěru, že naši veřejnoprávní televizi jsem měl naposledy puštěnou při Olympijských hrách v Londýně - myslím ty v roce 2012, ne 1908. Následně jsem se zahloubal ještě ohledně Českého rozhlasu… Ten jsem naposledy slyšel jako malý kluk, patrně z rádia některého ze svých dědečků, kteří už jsou oba na pravdě boží.

Cožpak ani jeden z těchto dvou českých tentononců nemá ve svém vysílání reklamy, že musí tahat peníze po novu prakticky od všech? Nemůžu to tvrdit s jistotou, ale s jistotou o tom mohu pochybovat.

Vzpomínám si, že jsem ještě na svém nabušeném herním železe Celeron 300 psal email do ČT s tím, že podle mé měsíční délky sledování jejich kanálů a na základě mých poslechů ČR, jsem ochoten platit poplatek maximálně 5 Kč měsíčně. Dodnes se mi na tento email od nikoho z televize nedostalo žádné odpovědi.

Nejabsurdnější je ovšem plánované rozšíření i na majitele domácností, kde je alespoň jeden mobilní telefon. Vždyť přece samotné vlastnění přístroje ještě v žádném případě neznamená, že na něm budu sledovat televizní vysílání a nebo poslouchat rádio. Natož pak již výše zmíněné českokanály. Vždyť veškeré internetové stránky (lechtivé i nelechtivé) si ode mě přece také nevybírají poplatky jen proto, že mám webové připojení a tím pádem mám na ně přístup.

Poplatek autokempům? Proč ne?

Vždyť když člověk použije reductio ad absurdum, tak se přece můžou svobodně rozhodnout i autokempy, že budou vybírat poplatek od všech domácností, co mají stan, auto, nebo snad nedej bůh oboje. Sice možná tamhle Novákovi, nebo Zahálkovi, nechtějí k nám do autokempu, ale mají stan a auto! Takže k nám přece mohou, ať platí pěkně měsíční příspěvek na provoz.

Koneckonců tímto stylem může vybírat poplatek každý od každého. Nehtařky můžou vybírat poplatky od všech, co mají nehty, kadeřnice zase od těch, co mají vlasy. Kominíci zase pěkně zkasírují všechny, co mají komín, automechanici automobilisty a tak dále. Koneckonců i pro nás taxikáře (nebojte se, jsem mimopražský, hodný) by to bylo výhodné. Popošel jsi kousek pěšky? Ale mohl jsi tím pádem ujet danou trasu i taxíkem. Tak zaplať měsíční poplatek na provoz auta, ať se můžou vozit ti, co naše služby využívají.

Koncesionářskému poplatku se snad nejvíce blíží Společnost přátel žehu. Taky je to platba za něco, co můžu, ale nikdy nemusím využít. Představte si, jak se musí cítit nebožtík těsně před skonem, který si celý život platí poplatek na žeh a najednou je na potápějící se zaoceánské lodi, někde uprostřed Pacifiku s minimální nadějí na nalezení? To už jednoho přeci naštve.

Udání za znásilnění? Dle logiky koncesionářských poplatků naprosto v pořádku.

Celá tato absurdita mi připomněla starý vtip.

Porybný chytne slečnu, jak jde s prutem přes rameno a říká jí: „Zaplatíte pokutu, protože nemáte platný rybářský lístek!“

Ona mu na to odvětí: „No dovolte? Vždyť já přece nerybařím.“

Porybní: „To sice nerybaříte, ale nástroj na to máte.“

Slečna: „Fajn, tak já vás udám na policii za znásilnění.“

Porybní: „Co prosím? Já vás přece neznásilnil.“

Slečna: „To sice neznásilnil, ale nástroj na to máte.“

No zkrátka a dobře… Je to tady čím dál větší Kocourkov.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz